مقام های امنیتی ولایت فاریاب افغانستان روز شنبه 23 اوت 2014 از جنگ شدید میان طالبان و ارتش افغان دراین ولایت خبر دادند.

به گزارش العربیه به نقل از محمد نعیم اندرابی، آمر امنیت فرماندهی پلیس فاریاب گفت، اعضای گروه طالبان دراین جنگ بیشتر پاکستانی و ازبکستانی اند که با ارتش افغان می جنگند.

اندرابی گفته است:"طالبان بر ولسوالی غورماچ حمله گروهی کرده و می خواستند تا این ولسوالی را تصرف نمایند، اما با برخورد تند نیروهای امنیتی مواجه شدند و هم اکنون نیز نبرد شدید در این ولسوالی ادامه دارد."

اندرابی ادامه داد:"طالبان پایه های مخابراتی این ولسوالی را نیز از بین برده و تماس تلفنی آنها با نیروهایی که در غورماچ مشغول نبرد هستند، قطع گردیده است."

آمر امنیت فرماندهی پلیس فاریاب گفت، نیروهای بیشتر در ولسوالی مذکور فرستاده شده و تاهنوز از تلفات جانی ناشی از این جنگ کدام خبری در دست نیست.

طولانی شدن روند انتخابات عامل اصلی ناامنی

این درگیری درشرایطی رخ داده است که دراین روزها دامنه ناامنی و حملات طالبان در بیشتر ولایت های افغانستان افزایش یافته است.

منابع اطلاعاتی افغان گفته اند که گروه طالبان در چهارده ولایت(استان) افغانستان حمله کرده اند که درصفوف طالبان شبه نظامیان، سربازان و مشاوران پاکستانی نیز شامل اند.

تا دقایق پیش، ولایت قندوز افغانستان شدیداً تحت حملات گروه طالبان قرار داشت. اما فرماندهی پلیس این ولایت به تازگی اعلام کرد که تمام ولسوالی ولایت قندوز تحت کنترول ارتش افغان قرار دارد و شورشیان همه فرار کرده اند.

شماری از فعالان نظامی افغان عامل اصلی افزایش ناامنی در افغانستان را طولانی شدن روند انتخابات و عدم اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان می کنند.

انتخاباتی که دور اول اش بتاریخ 16 حمل(فروردین) سال جاری خورشیدی و دور دوم اش بتاریخ 24 جوزا(خرداد) سال 1393 خورشیدی برگزار شد و تاهنوز رییس جمهور جدید افغانستان معلوم نشده است.