یکشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۳

انفجارها بغداد، اربیل و کرکوک را لرزاندند


انفجار اربیل
دبی-العربیه.نت فارسی
شهرهای بغداد پایتخت عراق، اربیل اقلیم کردستان و کرکوک، شنبه 23 آگوست شاهد انفجار خودروهای بمب گذاری شده بودند که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

شنبه یک بمب در شهر اربیل منفجر شد که ثبات نسبی این شهر را بر هم ریخت. شبکه تلویزیونی روداوو تصاویر خودروریی را پخش کرد که در اثر این انفجار، به طور کامل سوخته است.

این بمب روبروی دانشکده فنی که در جاده اربیل-کرکوک قرار دارد، منفجر شده است. تلویزیون روداوو از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دستکم 4 نفر دیگر در این انفجار خبر داده است.

از سویی پلیس عراق و منابع پزشکی اعلام کردند که یک مهاجم انتحاری خودروری بمب گذاری شده خود را روز شنبه، به دیوار ساختمان سازمان اطلاعات در بغداد کوبید و آن را منفجر کرد. در این حمله دستکم 8 نفر کشته شدند.

یک مهاجم انتحاری دیگر سوار بر خودروریی بمب گذاری شده، به تجمع سربازان ارتش و شبه نظامیان شیعه در نزدیکی تکریت حمله کرد و 9 نفر را کشت.

شهر کرکوک نیز شاهد انفجار سه خودروی بمب گذاری شده بود. به گزارش خبرگزاری رویترز، انفجار سه خودروی بمب گذاری شده به صورت تقریبا همزمان در شهر کوکوک، دستکم 20 کشته و 65 زخمی برجای گذاشت.

بنا بر این گزارش، دو خودرو در نزدیکی ساختمان هایی نیمه کاره منفجر شدند که نیروهای امنیتی از ان ها به عنوان منطقه ای برای زیر نظر گرفتن شهر و مناطق اطراف آن استفاده می کنند. خودروی سوم هم در ورودی بازار کرکوک منفجر شد.

شهر نفت خیز کرکوک از جمله مناطق مورد مناقشه میان کردها و دولت مرکزی عراق است.

این انفجارها یک روز پس از آن روی می دهد که گروهی از شبه نظامیان که گفته می شود شیعه هستند، اقدام به کشتن دستکم 70 نفر در مسجد سنی مذهب ابو عمیر در روستای امام ویس در استان دیالی کردند.

همچنین نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه های کرد در نبرد با شبه نظامیان گروه اسلامی موسوم به داعش هستند. این گروه از حدود دو ماه پیش مناطق وسیعی از شمال عراق را تصرف کرد و در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر