چهارشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۳

در تیراندازی اطراف فرودگاه هرات یک کودک کشته شد



دبی، العربیه.نت فارسی
منابع اطلاعاتی هرات در غرب افغانستان، روز سه شنبه 19 اوت 2014 تایید کردند که در اثر تیراندازی نیروهای خارجی یک کودک در این ولایت کشته شده است.

به گزارش العربیه به نقل از تورمحمد ظریفی، عضو شورای ولایتی هرات، این رویداد در ساحه "فرقه" سابق در داخل فرودگاه هوایی شیندند هرات رخ داده است.

ظریفی گفته است: "این کودک در حال جمع آوری زباله و آهن آلات بود که از سوی نیروهای خارجی هدف قرار گرفت."

ساکنان محل، جسد این کودک را در برابر دفتر والی هرات انتقال داده و دست به تظاهرات گسترده زدند.

معترضان خشمگین از حکومت افغانستان خواستند که چگونگی این رویداد را بصورت دقیق بررسی کند و عاملان این رویداد را مجازات نماید.

درهمین حال، عبدالروف احمدی، سخنگوی فرماندهی پلیس هرات در گفتگو با شبکه العربیه گفت، این کودک درساحه "فرقه"مصروف جمع آوری آهن آلات بود که آماج تیراندازی"احتمالاً سربازان آمریکایی" قرار گرفت  که در نتیجه این کودک کشته و یکی دیگر زخمی گردید.

احمدی افزود، گزارش های اولیه نشان می دهد که سربازان آمریکایی عامل این رویداد اند اما هیئتی برای بررسی این رویداد به ساحه فرستاده شده تا معلومات دقیق را در این زمینه بدست آورند.

فرودگاه هوایی شیندند هرات جایی است که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر شده اند و یکی از مهمترین مناطق شهر هرات به شمار میرود.

این رویداد درشرایطی صورت گرفته است که سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه 11 اوت 2014 با انتشار گزارشی تحت نام"رها شده در تاریکی" اعلام کرد که در جریان چند سال گذشته 140 غیرنظامی افغان به شمول 50 کودک و زنان باردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر