جمعه، مرداد ۲۴، ۱۳۹۳

بازداشت جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجانی در دامنه کوه ساوالان


نیروهای لباس شخصی به همراه نیروهای انتظامی، دیروز پنج‌شنبه جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجانی را در دامنه کوه ساوالان (سبلان) بازداشت کردند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجانی، دیروز پنج‌شنبه 23 مردادماه 1393، در دامنه کوه ساوالان (پناهگاه کوه سبلان) حضور به هم رسانیده بودند که نیروهای لباس شخصی به همراهی نیروهای انتظامی در محل حاضر شده و در ساعت 19 تا 20 همان روز این جمع فعالین آذربایجانی، بازداشت شدند.
گفته می‌شود این نیروهای امنیتی و انتظامی، اسامی برخی دیگر از حاضران را ثبت کرده و از همه خواسته‌اند برای اینکه مشکلی برایشان ایجاد نشود، از صعود به قله منصرف شده و سریعا به شهرهای خود بازگردند؛ در غیر این صورت با خشونت بیشتری با آنها برخورد خواهد شد.
اسامی برخی از بازداشت‌شدگانی که تا این لحظه در بازداشت به سر می‌برند به شرح زیر است؛
1- رحیم غلامی
2- آیدین ذاکر
3- جعفر رستمی
4- میثم جولانی
5- سعید حسینی
6- حمید قوتی
7- عیسی عزیزی
8- سجاد ابراهیم پور
9- حسن جولانی
10- رضا قوتی
11- حبیب نگهبان
لازم به ذکر است برخی از افراد نیز در پناهگاه بازداشت شده‌اند و در آبگرم شابیل واقع در دامنه کوه ساوالان سوار ماشین به مقصد اردبیل منتقل شده‌اند و از سوی نیروهای امنیتی مورد تهدید قرار گرفته‌اند که حق بازگشت به مکان مورد اشاره را ندارند.
گفتنی است این دستگیری‌ها مصادف است با سالگرد مراسم ساوالان در سال‌های گذشته که فعالین ملی مدنی آذربایجانی در آن خواستار رفع تبعیض‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... علیه ترک‌های آذربایجان و همچنین احقاق حقوق ملی مدنی آذربایجانی‌ها شده‌اند.


کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
که‌مپه‌ینی به‌رگری له‌ به‌ندکراوانی سیاسی و مه‌ده‌نی
Compagin In Defense of Civil & political Prisoners

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر