جمعه، مرداد ۲۴، ۱۳۹۳

گول رنگ عوض‌کردن فیس‌بوک را نخورید


اخیرا اپلیکیشنی پیدا شده که به شما وعده می‌دهد رنگ آبی استاندارد فیس‌بوک را برایتان عوض کند. ولی بهتر است حرفش را باور نکنید.
یک لابراتوار تحقیقات امنیتی چینی به نام چیتا موبایل می‌گوید که این اپلیکیشن تعویض رنگ چیزی نیست جز یک تهدید جدید امنیتی که هدفش پخش بدافزار به کاربران شبکه اجتماعی است. با کلیک کردن روی گزینه‌هایی که این اپ در اختیار می‌گذارد کاربر به وب‌سایت‌های فیشینگ هدایت می‌شود.
وقتی شما وارد سایت فیشینگ شدید، هکرها به دو شیوه به شما حمله می‌کنند. اولین گزینه‌شان این است که از شما می‌خواهند یک ویدئوی آموزشی را تماشا کنید و از این طریق نشانه‌های دسترسی (یا access tokens) شما را که شامل اعتبار امنیتی برای لاگین است و کاربر را شناسایی می‌کند، می‌دزدند. اگر کاربر از تماشای ویدئو امتناع کند، هکرها سراغ گزینۀ دوم می‌روند که عبارت است از تشویق کاربر به دانلود یک برنامه بدافزاری. اگر روی دستکتاپ باشید شما را به دانلود یک صفحه برای پخش فیلم‌های پورنو هدایت می‌کند. اگر روی آندروید باشید، به شما اخطار می‌کند که ویروس دارید و شما را به نصب اپلیکیشنی پیشنهادی خودش ترغیب می‌کند.
اگر شما هم گول این «کلک رنگی فیس‌بوک» را خورده‌اید شاید بتوانید هک را دور بزند. اولین کاری که می‌کنید، پسورد فیس‌بوک خود را فورا عوض کنید. سپس به تنظیمات اپلیکیشن فیس‌بوک بروید و تغییر دهندۀ رنگ را غیر فعال کنید.
منبع: تک تایمز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر