شنبه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۳

هشدار به فعالان ایرانی: پیام‌های دعوت به گروه‌های ایمیلی دام است


پنج‌شنبه, اگوست 21, 2014
تواناتک: ایمیل‌های ناامن یکی از خطراتی است که فعالان سیاسی و اجتماعی را تهدید می‌کند. هک کردن ایمیل و سرقت اطلاعات برای به دست آوردن ارتباطات آن‌ها توسط دولت‌ها و گروه‌های امنیتی انجام می‌شود تا از فعالیتشان جلوگیری به عمل آید یا شبکه‌های آ‌ن‌ها و دیگر فعالان شناسایی شوند.

اخیرا یکی از فعالان حقوق دگرباشان جنسی در فیس‌بوک خود اعلام کرده که ایمیلی جعلی با عنوام «دعوت به شبکه‌های اجتماعی فمینیستی» دریافت کرده است که فرستنده آن نامشخص است. لینکی که شما را دعوت می‌کند به عضویت در گروهی ایمیلی و گروهی برای بحث درآیید. او ادعا می‌کند که فعالان و دیگر افراد شناخته شده ایمیل‌هایی مشابه دریافت کرده‌اند. روشی که تکراری به نظر نمی‌آید و پیش از این هم در سایت تواناتک مطالبی در مورد آن منتشر کرده‌ایم. این ایمیل‌ها مشابه روش فیشینگ است که در آن بخش‌هایی از سایت‌های اینترنتی معروف مانند گوگل شبیه‌سازی می‌شود تا کاربران را به دام انداخته و هک کند. برای آگاهی از خطراتی که ایمیل و حساب‌های کاربری شما را در اینترنت تهدید می‌کند و نحوه مقابله، با آن می‌توانید مطالب مرتبط در این زمینه را بخوانید.
در باز کردن ایمیل‌هایی که نام فرستنده را نمی‌شناسید یا موضوع آن مشخص نیست و محتوای آن مشکوک است، بیشتر دقت کنید. همیشه جانب احتیاط را نگه دارید و بدون بررسی بر روی لینک هایی که به ایمیل‌تان فرستاده می‌شود، کلیک نکنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر