شنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۹۳

عراق؛ قطعنامه شورای امنیت / ترس مالکی

آدينه، 24 مرداد ماه 1393 = 15-08 2014


شورای امنیت سازمان ملل امروز با تصویب قطعنامه ای بر خلع سلاح و انحلال همه گروههای جهادی در عراق و سوریه تاکید کرد.
قطعنامه شورای امنیت در واکنش به اقدامات داعش که بخش گسترده ای از شرق سوریه و شمال عراق را تحت کنترل گرفته و با اعمال وحشیانه صدها هزار نفر را مجبور به فرار و ترک محل زندگی خود کرده است، تصویب رسید.
نماینده آمریکا در شورای امنیت داعش را تهدیدی برای منطقه و جهان دانست و از جامعه بین المللی خواست در مقابله با این گروه همکاری کند.
همزمان دبیرکل ناتو گفت در نشست آینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر آمادگی اعضای این سازمان در مقابله با انواع تهدیدها تمرکز خواهد شد.
وی هنگام بازدید از دانمارک گفت: ما طرح آمادگی را بررسی خواهیم کرد تا خود را سریع تر و چابک تر کنیم.
از سوی دیگر اعلام شد که با توافق اتحادیه اروپا در مورد تحویل سلاح به کردهای عراق، چند کشور اروپایی در ارسال سلاح به عراق، فرانسه را همراهی خواهند کرد.
از نظر وزیر خارجه فرانسه با توافق امروز اتحادیه اروپا برخی کشورها از جمله دانمارک، جمهوری چک و احتمالا انگلیس و آلمان در تحویل سلاح به کردهای عراق از فرانسه تبعیت خواهند کرد.

مالکی از آینده خود می ترسد
گزارشگر سی ان ان از بغداد گزارش داد: نوری مالکی در بحبوحه بحران سیاسی عراق از قدرت کنار رفت. در روزهای اخیر همه عراقیها از جمله متحدان مالکی خواستار کناره گیری وی بودند. اصرار مالکی برای ماندن در قدرت، وضعیت امنیت شخصی او بوده است. مالکی از این می ترسد که بعد از کناره گیری دستگیر شود. این مرد از آینده خود می ترسد.
ایران پرس نیوز 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر