چهارشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۳

این‌بار زندانیان سیاسی و زنان فعال در همدردی با کوبانی اعتصاب غذا کردند
1393/07/16 - 2014-10-08 - 

22515.jpgآژانس کُردپا: فعالان سیاسی کُرد محبوس در زندان‌های حکومت اسلامی ایران  در حمایت از مقاومت مردم کوبانی دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش آژانس کُردپا، زندانیان سیاسی کُرد در شهرهای ارومیه، قروه و جنوب ایران با اعتصاب غذای سمبولیک حمایت خود از نیروهای کُرد در شهر کوبانی اعلام کردند.

از روز گذشته، پانزدهم مهرماه در زندان مرکزی ارومیه، چهار زندانی سیاسی به نام‌های محمد عبدالهی، کیوان داودی، منصور آروند و مولود یزدان‌پناه در همدردی و همبستگی با کُردهای کوبانی در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

یک منبع مطلع از زندان ارومیه به آژانس کُردپا گفت: زندانیان سیاسی با اعتصاب غذای خود، حملات شبه‌نظامیان دولت اسلامی به ساکنین کوبانی را به شدت محکوم می‌کنند.

همچنین در اقدامی نمادین و هماهنگ، زندانیان سیاسی عمدتاً کُرد در شهرهای میناب، بندرعباس و بندر لنگه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی روز سه‌شنبه، پانزدهم مهرماه گزارش داد:  علی مرادی، کمال شریفی، محمد حسین رضایی و افشین سهراب‌زاده در زندان میناب، کریم موسی‌زاده، اسعد صلواتی و شاکر عیان‌پور در زندان بندرعباس و بدیع حسین‌پناهی در زندان بندر لنگه و چندین زندانی سیاسی دیگر اکنون در اعتصاب غذا هستند.
اعتصاب غذای این زندانیان، نامحدود گزارش شده است.

از سوی دیگر، امروز چهارشنبه شانزدهم مهرماه، ١٠ زندانی سیاسی کُرد در زندان یزد برای حمایت از کوبانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

محمد مرادی، والی درودی، عمر امامی و علی صالحی که نزدیک به بیست سال است در زندان بسر می‌برند از جمله زندانیانی هستند که با اعتصاب غذا حملات گروه داعش به کوبانی را محکوم کردند.

فعالین حقوق زنان در مریوان نیز به اعتراضات سرتاسری علیه اقدامات داعش پیوستند و امروز را در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

زنان مریوانی که تعداد آنان به ١٨ نفر می‌رسد با انتشار نامه‌ای اعلام کردند: ما زنان آزادی‌خواه شهر مریوان برای حمایت و همدردی با مردم ستم‌دیده‌ی کوبانی به طور اخص و مردم کُرد به طور اعم، حملات داعش به کُردستان را محکوم و از نهادهای مدنی و مدافعان حقوق‌بشر می‌خواهیم به مبارزه علیه داعش بپیوندند.

شهین محمدی، بهیه دستان، ثریا رستگارفر، فرشته یمنی، هتاو یمنی، گلنار روینه، گیلاس مریوانی، قدری محمدیان، بشرا کهنه‌پوشی، پریا کهنه‌پوشی، نسرین فرازی، گلاویژ قادری، جهان عصمتی، حمیده مرادی، چیمن جوانرودی، حمیده دانش، آهو کریمی، هیرو نژادی از اعتصاب‌کنندگان شهر مریوان هستند.

فعالین حقوق زنان در مریوان اعتصاب غذای خود را از ساعت ٨ صبح روز گذشته آغاز و تا ساعت ٨ بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت.
آنان همچنین از زنان کوبانی حمایت و اعلام همدردی کرده‌اند.

پیشتر نیز شخصیت‌های هنری، فرهنگی و حقوقی کُردستان ایران در حمایت و همبستگی با کوبانی اعتصاب غذا کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر