اتحادیه اروپا روز یکشنبه 12 اکتبر 2014 اعلام کرد که این اتحادیه تا سال 2020 میلادی یک اعشاریه چهارمیلیارد یورو به افغانستان کمک می‌کند.


به گزارش العربیه، اتحادیه اروپا روز یکشنبه با انتشار خبرنامه ای نوشت، این کمک‌ها در بخش‌های حیاتی مانند تحکیم ثبات اجتماعی، انکشاف دهات، کشاورزی، صحت عامه و تقویت دموکراسی در افغانستان، هزینه خواهد شد.

درخبرنامه مذکورآمده است که افغانستان هنوزهم یکی از کشورهای فقیر درجهان است و "بیکاری" یگانه مشکل بزرگ دراین کشور به شمار میرود.

اندرس پی یی بلگز، کمیشنر امور انکشافی کمیسیون اروپایی دراین زمینه گفته است، این کمک های مالی به طور مؤثر وجدی در پروژه های مهم و برای رفع احتیاجات افغان ها به مصرف می رسد.

توافقنامه این کمک ها، به تازگی میان عمرزاخیلوال مشاور اقتصادی اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان و اندرس پی یی بلگز، کمیشنر امور انکشافی کمیسیون اروپایی درحاشیه اجلاس بانک جهانی در آمریکا امضاء شد.

این درحالیست که دیویدکامرون نخست وزیر بریتانیا اخیراً در دیدار با اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان درکابل اعلام کرد که بریتانیا تا سال 2017 میلادی سالیانه 178 میلیون پوند برای افغانستان کمک می کند.

نخست وزیر بریتانیا گفته بود که این کمک ها دربخش های صحت، تعلیم وتربیه، آموزش ارتش افغان و سایر بخش ها به مصرف می رسد.