شنبه، مهر ۱۹، ۱۳۹۳

همبستگي با مبارزة زنان ايران عليه فاشيسم مذهبي در مقر اروپايي ملل متحد - ژنو

تاریخ ایجاد در 19 مهر 1393
همزمان با هفتمين اجلاس شوراي حقوق بشر ملل متحد در ژنو، جلسه‌يي تحت عنوان «زنان در صف مقدم مبارزه با بنيادگرايي» با حضور شخصيت‌هاي مدافع حقوق زنان از كشورهاي مختلف و نمايندگان جوامع زنان ايراني در خارج از كشور در مقر اروپايي ملل متحد در ژنو، برگزار شد.

سخنرانان در اين جلسه تهديدات رشد بنيادگرايي تحت نام اسلام و تأثيرات آن بر موقعيت سياسي، اجتماعي و اقتصادي زنان را در خاورميانه مورد بحث و بررسي قرار دادند و تأكيد كردند كه كانون بنيادگرايي ديني، حكومت آخوندي است كه از بيش از 30 سال پيش تحت نام اسلام سركوب و تبعيض مفرط عليه زنان را نهادينه كرده است. آنها هم‌چنين بر ضرورت حمايت از مبارزه و مقاومت مردم ايران به‌عنوان آنتي‌تز بنيادگرايي برخاسته از حكومت آخوندي تأكيد كردند.
جانّا گانچا عضو شورای منطقة پیه مونته، ایتالیا در سخنراني خود به جايگاه زنان در مبارزة مردم ايران عليه ديكتاتوري آخوندي پرداخت، و گفت: عملكردهاي خانم مريم رجوي و مقاومت ايران در مورد زنان، آزادي و جدايي دين از حاكميت سياسي يك الگوي مدني، سياسي، مترقي و قابل حمايت است.
دستاورد انقلاب دروني مجاهدين خلق ايران همان‌طور كه تجارب خانم رجوي نشان مي‌دهد اين نيست كه زنان جايگزين مردان شده باشند، بلكه آنها جامعه‌يي برابر، دموكراتيك و آزاد ساخته‌‌اند.
بزرگ‌ترين دستاورد اين انقلاب دروني، نسلي از مردان آزاد است كه وفادار به ايده‌آل‌ها و آرمان‌هاي برابري هستند.
از اين نقطه بايد آغاز كرد، نه از تانك‌ها و بمب‌هاي بنيادگرايان. دنيايي كه كانون آن انسانيت و آزادي است.
به گفتة خانم مريم رجوي، ايدئولوژي جنسيت در غريزة انسان نيست، در طبيعت انسان نيست، بلكه يك پديدة فرهنگي و زادة اختناق و تبعيض است».
«زنده باد زنان، زنده باد آزادي، زنده باد ايران آزاد»
هنريكا زیگلر تاريخ‌شناس و عضو پيشين پارلمان سوئیس طي سخناني با تقدير از زناني كه به مبارزه با بنيادگرايي و ديكتاتوري برخاسته‌اند، به جنايات رژيم آخوندي طي 30 سال حكومت اين رژيم اشاره كرد و گفت كه اين رژيم تحت نام اسلام به اعدام، شكنجه و قتل مي‌پردازد. اريكا زيگلر هم‌چنين گفت كه حملات مزدوران رژيم آخوندي در عراق به اشرفي‌ها از جمله نتيجة بي‌عملي اروپا، آمريكا و ارگان‌هاي ملل متحد است.
هنريكا جوردانا وکیل و رئیس انجمن لیبرتاي ایتالیا نیز در سخنان خود گفت، انجمن ما در سال 2008 زماني تأسيس شد كه كونئو شهر خواهر اشرف نام گرفت. اين براي ما باعث افتخار است كه شهرمان، شهر خواهر با قلب مقاومت ايران شناخته شد.
رئيس انجمن ليبرتا در ادامة سخنان خود، افزود: «به‌طور تاریخی می‌دانیم که فقط یک جنبش بزرگ علیه زن‌ستیزی مبارزه کرده؛ اين یکی از ده اصل برنامة پايه‌يي آن به‌شمار مي‌رود. این جنبش شورای ملی مقاومت ایران است. آنها نشان داده‌اند که زنان می‌توانند مدیریت و رهبری نبرد سیاسی را برعهده بگیرند. ۵۲ درصد پارلمان در تبعید آنها را زنان تشکیل می‌دهند و رئيس‌جمهور برگزيدة آن خانم مريم رجوي است.... آخوندهاي حاكم بر ايران اسلامي نيستند. آخوندها بدترين تبهكارانند و بايد توسط دادگاه بين‌المللي حقوق بشر مورد مجازات قرار گيرند».
در اين جلسه دكتر حنيفه خيري از انجمن بين‌المللي حقوق بشر زنان در سخنان خود گفت: بنيادگرايي در كانون تحركات ضددموكراتيك در منطقه و خاورميانه قرار دارد كه تشديد خشونت عليه زنان از نتايج اوليهٴ آن است».
وي بر ضرورت همبستگي زنان در مبارزه عليه بنيادگرايي مذهبي تأكيد كرد و افزود، در اغلب نقاط جهان، زنان در خط مقدم مبارزه براي دموكراسي قرار دارند.
سیمن نوری، رئیس انجمن زنان ایرانی در فرانسه با اشاره به تحولات خاورميانه و رشد بنيادگرايي به نقش زنان ايراني در پيشبرد مبارزه و مقاومت عليه ديكتاتوري پرداخت و گفت، در جنبش مقاومتی که سازمان مجاهدین خلق ایران پایه گذاری کرد، نسلی از زنان مسلمان فعال و مبارز رشد کرد... این زنان به یمن قرائتی مدرن از اسلام به‌عنوان یک دین دموکراتیک و بردبار و هم‌چنین به‌یمن رهبری روشن‌بینانه و شجاعانة خانم مریم رجوی از تجربه‌یی بسیار غنی و طولانی برخوردارند که در مبارزه علیه بنیادگرايی اسلامی که اکنون به اعتراف همگان «تهدیدی جهانی» شده، صرف‌نظر نکردنی و دور نزدنی است.
در ادامة اين جلسه آزاده عالمی به تشريح مشاهدات خودش از جنايت‌هاي صورت‌گرفته در سياه‌چال‌هاي رژيم آخوندي عليه زنان مبارز پرداخت و گفت، مقاومت ايران از زنان و مرداني تشكيل شده كه 30 سال است عليه اين رژيم بنياگردا و زن‌ستيز مبارزه مي‌كنند. آنها براي حقوق بشر و براي آزادي مردم ايران مبارزه مي‌كنند. براي آزادي زنان. راه حل مبارزه با بنيادگرايي ديني، حمايت از كساني است كه مدافع اسلام دموكراتيك هستند.
19سپتامبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر