شنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۳

بيش از 200 كشته و زخمي در سلسله حملات بغداد


« بر اساس گزارش‌منابع امنيتي و پزشكي عراقي در سلسله انفجارهاي روز پنجشنبه بغداد، بيش از 50تن كشته و نزديك به از 150تن ديگر زخمي شدند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به‌نقل از شبكه خبري اسكاي نيوز، به‌دنبال سقوط هفت خمپاره در شهر الشعله واقع در شمال شرق بغداد، هشت شهروند كشته وده‌ها تن ديگر زخمي شدند.
يك سرهنگ ارتش عراق اعلام كرد: در حمله انتحاري با يك خودروي بمب‌گذاري شده در نزديكي ايست بازرسي پليس در شهرك الصدر بغداد، 7تن كشته و 23تن ديگر زخمي شدند. در انفجار يك خودروي بمب‌گذاري شده ديگر در منطقه المحموديه واقع در جنوب بغداد هم سه تن كشته و هفت‌تن ديگر زخمي شدند. اين افسر پليس اعلام كرد: در دو انفجار همزمان در خيابان‌اصلي منطقه الدولعني واقع در شمال غرب بغداد نيز 9تن كشته و 25تن ديگر زخمي شدند».
خبرگزاري ايسنا سايت كاخ سفيد 25 مهر 1393 ـ 17 اكتبر 2014
اخبار كوتاه، مواضع العبادي، سليم الجبوري، خالدي، پنتاگون
«حيدر العبادي در ديدار با هيأتي از استان الانبار: دخالت زميني غرب را رد مي‌كنيم و اقدامات نيروهاي ائتلاف بين‌المللي در حد ضربات هوايي خلاصه خواهد شد
سليم الجبوري، رئيس مجلس: حيدر العبادي وعده داد كه كانديداهاي وزارت كشور ودفاع را در جلسه‌شنبه مجلس معرفي كند. محمد الخالدي، نماينده سابق مجلس: اختلافات بين فراكسيونهاي سياسي بر سر تعيين وزيران امنيتي هم‌چنان ادامه دارد. پنتاگون: بغداد از سوي داعش در معرض تهديد قريب‌الوقوع قرار ندارد. علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي بر مخالفت خود با ورود نيروي زميني آمريكا به‌منظور مبارزه با داعش در عراق تأكيد كرد. ايتاليا اعلام كرد كه 280مشاور نظامي به اربيل و بغداد اعزام خواهد كرد. ناظران عراق : تهران به بغداد فشار مي‌آورد تا مانع بكارگيري نيروي زميني خارجي در عراق شود.».
تلويزيون التغيير سايت كاخ سفيد 25 مهر 1393 ـ 17 اكتبر 2014
وزراي كرد هفته آينده سوگند ياد خواهند كرد
« يكي از پارلمانترها از بغداد گفت: به‌خاطر اين‌كه سوگند خوردن وزراي كرد در دستور كار قرار نداشت، لذا اين سوگند خوردن براي هفته آينده به عقب افتاد. اميره عبدالكريم زنگنه پارلمانتر فراكسيون حزب دموكرات كردستان عراق در بغداد به خبرگزاري پيامنير گفت: عقب انداختن سوگند خوردن وزراي كرد به‌خاطر اين است كه امروز در دستور كار قرار نداشت كه به آنها رأي اعتماد دهيم به همين دليل به هفته آينده موكول شد اما مشخص نيست كه چه روزي خواهد بود. او هم‌چنين گفت: خارج از اين امر، سوگند خوردن پارلمانترهاي جديد عقب افتاد كه در دستور قرار گيرد اما قرار است كه روز شنبه براي آن رأي‌گيري شود و كساني كه سوگند ياد نكرده اند به‌صورت رسمي سوگند ياد كنند و عضو پارلمان عراق شوند.».
خبرگزاري پيامنير - كردي سايت كاخ سفيد 25 مهر 1393 ـ 17 اكتبر 2014
سومين روز نشست نمايندگان كردستان سوريه و مسعود بارزاني بدون حضور خبرنگاران
« صالح مسلم و جمعي از نمايندگان احزاب و جريانهاي سياسي كردستان سوريه به‌دعوت مسعود بارزاني رئيس اقليم كردستان به شهر دهوك رفته‌اند تا در نشستي كه محور اصلي آن اتحاد است با يكديگر گفتگو كنند. هنوز نتايج قطعي اين ديدارها اعلام نشده است. نشستي كه به‌دعوت مسعود بارزاني رئيس اقليم فدرال كردستان از دو روز پيش در شهر دهوك آغاز شده امروز هم ادامه داشت. علاوه بر مسعود بارزاني، صالح مسلم رئيس مشترك حزب اتحاد دموكراتيك و نمايندگان كانتونهاي روژاوا و احزاب سياسي آن به‌همراه مسئولان جنبش جامعه دموكراتيك در اين نشست حضور دارند. رئيس اقليم كردستان در روز نخست نشست ضمن ابراز خرسندي از مقاومت كوباني گفته است كه هيچ تفاوتي ميان هولير و كوباني قائل نيست. مسعود بارزاني با اعلام آن كه ارتش دو كشور قادر به دفاع در برابر داعش نبودند ولي كردها حملات اين گروه را در هم شكستند مبارزات ي.پ.گ و ي.پ.ژ را مورد تحسين قرار داده است. هم‌چنين صالح مسلم از رهبران حزب اتحاد دموكراتيك نيز ضمن بزرگداشت مقاومت تاريخي ي.پ.گ و ي.پ.ژ با سپاس از همكاري بارزاني با روژاوا از عموم شركت‌كنندگان در نشست خواسته كه در راستاي تحكيم همبستگي ملي گام بردارند. نشست دهوك كه در دو روز گذشته بدون حضور خبرنگاران برگزار شد امروز نيز ادامه داشت ولي نتايج آن هنوز به‌صورت رسمي اعلام نشده است».
خبرگزاري فرات - فارسي سايت كاخ سفيد 25 مهر 1393 ـ 17 اكتبر 2014
سفر معاون مشاور امنيت ملي آمريكا به عراق
« بيانيه سخنگوي شوراي امنيت ملي در مورد سفر توني بلينكن معاون مشاور امنيت ملي به عراق. توني بلينكن معاون مشاور امنيت ملي از بغداد، دهوك، اربيل از 13-16اكتبر ديدار نمود و با مقامات ارشد عراقي و سفارت آمريكا و كارمندان كنيسولگري در مورد آخرين تحولات سياسي و امنيتي در عراق و منطقه بحث نمود. آقاي بلينكن در ملاقات هايش بر تداوم حمايت آمريكا از دولت عراق و خدمات امنيتي آن، كه تضمين كننده يك عراق متحد و فدرال مي‌باشد آن هم در حالي كه با دشمن مشتركمان داعش مي‌جنگد، تأكيدكرد. ملاقاتهاي معاون مشاور امنيت ملي در بغداد شامل مذاكرات با فواد معصوم رئيس‌جمهور و حيدر العبادي نخست وزير، سليم الجبوري رئيس شوراي نمايندگان، دكترابراهيم جعفري وزير خارجه، فالح فياض مشاور امنيت ملي، عادل عبدالمهدي وزير نفت، عمار الحكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق و نيز با ساير مقامات سياسي، امنيتي و اقتصادي صورت گرفت. در دهوك آقاي بلينكن با مسعود بارزاني رئيس منطقه كردستان عراق ملاقات نمود و در اربيل با نيچروان بارزاني نخست‌وزير دولت منطقه اي كردستان و قباد طالباني معاون نخست وزير، ملاقات كرد. وي هم‌چنين توضيحاتي از مقامات سازمان ملل، در مورد وضعيت انسان‌دوستانه در عراق از جمله كمك به آوارگان و پناهندگان دريافت كرد. مذاكرات جامع آقاي بلينكن در عراق برخي از موضوعات مربوط به همكاري با دولت و مردم عراق را در جنگ با داعش دربر مي گرفت. وي مراتب تشكر خود را ازپيشرفت دولت عراق درتشكيل دولتي فراگير و از حل‌وفصل اختلاقات سياسي تا كه قويترين نيروي ممكنه براي مقابله با داعش به ميدان آيد، ابراز نمود»
سايت كاخ سفيد 25 مهر 1393 ـ 17 اكتبر 2014
سليم الجبوري در ديدار با بلينكن: سرعت بخشيدن به تشكيل گارد ملي در نبرد عليه تروريسم نقش دارد
« سليم الجبوري، رئيس مجلس نمايندگان با توني بلينكن، معاون مشاور امنيت ملي آمريكا در بغداد ديدار و درباره اوضاع سياسي و امنيتي گفتگو كرد. الجبوري گفت: سرعت بخشيدن به تشكيل گارد ملي در تعيين‌تكليف نبرد عليه تروريسم نقش دارد. وي گفت كه ثبات عراق مبارزه با تمامي انواع تروريسم را بدون استثناء ايجاب مي‌كند. در بيانيه دفتر رئيس مجلس نمايندگان آمده است كه طرفين در رابطه با آخرين تحولات اوضاع در زمينه محلي و منطقه‌اي و نقشي كه بايد نيروهاي بين‌المللي در مبارزه با تروريسم ايفاء كنند، گفتگو كردند. بلينكن نيز به نوبه خود گفت كه آمريكا و هم پيمانانش در حمايت از حاكميت كشور عراق كوتاهي نخواهد كرد».
تلويزيون الحره عراق سايت كاخ سفيد 24 مهر 1393 ـ 16 اكتبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر