جمعه، آبان ۰۲، ۱۳۹۳

اسرار زندگی شاهزاده خانم 2500 ساله سیبریایی روشن شد + عکس



ایران: دانشمندان روس پس از اسکن پیکر مومیایی شاهزاده خانم 2500 ساله سیبریایی پی به اسرار زندگی مرموز این شاهزاده بردند.


به گفته دکتر «آندره لتیانگین» این شاهزاده مومیایی که در کوه‌های آلتای سیبری پیدا شده مدت‌هاست تحت نظر باستان‌شناسان و پزشکان قرار گرفته تا علت مرگش روشن شود.

نخستین یافته‌های دانشمندان حاکی است این شاهزاده خانم جوان به حشیش معتاد بوده و به نظر می‌رسد حشیش برای کاهش دردهای بیماری سرطان سینه او مصرف می‌شد. شاهزاده جوان سیبریایی تنها بیست و چند سال داشت که بر اثر بیماری و هنگام مهاجرت به اردوگاه زمستانی در سیبری زمین خورد و دچار شکستگی در برخی از استخوان‌هایش شده بود.

آخـــــــرین یافته‌ها از فناوری‌های جدید دانشمندان «نووپسبریک» نشان می‌دهد شاهزاده جوان یک دختر بوده است. وی در بدن خود تومور بزرگ سرطانی داشت که بشدت پیشرفت کرده و شاهزاده افسانه‌ای برای کاهش دردهایش از حشیش استفاده می کرد.

به عقیده باستان‌شناسان این شاهزاده خانم پس از مرگ در حفره‌های یخی در فلات ukok دفن شده و محققان آن را در سال 1993 میلادی یافته‌اند و از آن زمان تاکنون در حال انجام تحقیقات گسترده‌ای در روند زندگی این دختر بوده‌اند.

شهرت این مومیایی به دلیل طبقه اجتماعی‌اش و خالکوبی که بر بازوی خود داشته بسیار زیاد بوده است.

آندره لتیانگین اضافه می‌کند: شاهزاده با وجود بیماری هنگام مهاجرت از اسب به زمین افتاده و دچار شکستگی‌های استخوان نیز شده که روند مرگ وی را سریع‌تر کرده است.

باستان‌شناسان درکنار این مومیایی کیف وسایل آرایش، مقداری حشیش و لباس یافته‌اند. او به حدی درد می‌کشیده که قدرت حرکت خود را از دست داده بود.

براساس محتویات یافت شده از معده اسب شاهزاده که با وی دفن شده بود، متوجه شدیم مهاجرت در ماه ژوئن (خرداد ـ تیر) صورت گرفته و در این ماه اجساد به خاک سپرده شده‌‌اند.


[تاريخ مطلب: دوم آبان ۱۳۹۳ برابر با بيست و چهارم اکتبر ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر