چهارشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۳

37 تن بازداشت و بیش از 10 مجروح در تظاهرات مریوان




امروز تعداد زیادی از شهروندان شهرستان مریوان در اعتراض يورش گروه ترويستي داعش به كوبانی و حمايت از مردم اين شهر دست به تظاهرات وسیعی زدند.
طبق آخرین اخبار رسیده، این راهپیمایی توسط نیروهای... ادامه ...
عکس: ‏37 تن بازداشت  و بیش از 10 مجروح در تظاهرات مریوان

امروز تعداد زیادی از شهروندان شهرستان مریوان در اعتراض يورش گروه ترويستي داعش به كوبانی و حمايت از مردم اين شهر دست به تظاهرات وسیعی زدند.
طبق آخرین اخبار رسیده، این راهپیمایی توسط نیروهای انتظامی و حكومتي به خشونت کشیده شده و در این راستا تعدادی از حاضرین در این راهپیمایی دستگیر شده‌اند.
بنابه گزارش كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني، تاكنون دست‌كم 37 نفر بازداشت و بیش از ١٠ نفر توسط نيروهاي انتظامي و امنيتي مجروح شده‌اند.
گفته شده امروز در تظاهرات مردمی حمایت از کوبانی در مریوان، شعار «پیشمرگان بازگشته‌اند، از پای دیوارها برخیزید» شنیده شده است.
یکی از منابع امنیتی در مریوان خبر دستگیری 37 شهروند مریوانی را به خانواده یکی از بازداشت‌شدگان تظاهرات امروز گفته و بازداشت شهروندان را تاکید کرده است.
یکی از تظاهرکنندگان امروز در مریوان گفته است که شرکت‌کنندگان مریوانی با سرکوب شدیدی از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شده‌اند طوری که در هیچ‌یک از شهرهای دیگر چنین برخورد شدیدی نشده است.
گفته شده برای سرکوب تظاهرات امروز شهروندان مریوانی، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه پاسداران و مسوول عملیاتی وزارت اطلاعات به میان مردم رفته و نیروهای مسلح زیادی را به همراه خود داشته‌اند.
یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تجمع نگرانی خود را از احتمال دستگیری و بازداشت تعداد بیشتری از شهروندان مریوانی را ابراز کرده و گفته در بیشتر خیابان‌های شهر دوربین‌های امنیتی کار گذاشته شده بود.
تظاهرکننده‌ی دیگری که از عصر امروز و به دنبال سرکوب نیروهای امنیتی شهر مریوان را از ترس بازداشت و برخوردهای امنیتی ترک کرده گفته: در میان تظاهرکنندگان گاه‌گاهی شعار "زنده باد دموکرات" و شعار "پیشمرگان بازگشته‌اند، از پای دیوارها برخیزید" سرداده می‌شد.
شرکت‌کننده‌ی دیگری گفته که شعارهای شهروندان مریوانی در ابتدا درباره کوبانی سرداده می‌شد، اما پس از سرکوب نیروهای امنیتی و انتظامی، شعارهای مردمی به شعارهایی بر ضد حکومت اسلامی ایران تغییر کرد.
از سوی ديگر و بنا به آخرين گزارش‌ها از شهرهای ديگر كردستان، امروز پس از حمایت گسترده مردم سنندج و چند شهر ديگر كردستان از کوبانی و تحصن جمع وسیعی از فعالان این شهرها و حمایت آنها از مردم کوبانی، نیروهای انتظامی و امنیتی در میدان‌های اصلی این شهرها به صورت گستردە و بی‌سابقه‌ای مستقر شدند.
بنابه اين گزارش، طی ساعات گذشته، شهر سنندج به شدت ملیتاریزه شده، به طوری که در بیشتر سطح خیابان‌ها و میادین اصلی گشت‌های نیروهای یگان ویژه جهت ایجاد فضای رعب و وحشت مستقر شده‌اند.‏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر