چهارشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۳

ایران اسلامی ؛ وقوع 40 هزار نزاع خیابانی در شش ماهه سال جاری


مرتضی طلایی، رییس پلیس سابق تهران، که اکنون عضو شورای اسلامی شهر تهران است امروز در جلسۀ علنی شورای اسلامی پایتخت به میزان 107 نزاع در سال گذشته و چهل هزار نزاع خیابانی در شش ... ادامه ...
عکس: ‏ایران اسلامی ؛  وقوع 40 هزار نزاع خیابانی در شش ماهه سال جاری

 مرتضی طلایی، رییس پلیس سابق تهران، که اکنون عضو شورای اسلامی شهر تهران است امروز در جلسۀ علنی شورای اسلامی پایتخت  به میزان 107 نزاع در سال گذشته و چهل هزار نزاع خیابانی در شش ماهه نخست سال جاری اشاره نمود و اظهار داشت: این افزایش ناشی از آن است که امروز کوچکترین مسائل در شهر منجر به نزاع می شود و هماهنگی و تعامل مدیریت شهری با پلیس در کاهش این مسائل و مشکلات مؤثر خواهد بود. 
 
طلایی در ادامه با بیان این که 108نقطه بدون دفاع شهری در تهران بیان گر ارتکاب میزان قابل توجهی بزهکاری در شهر است افزود: تا زمانی که  این مشکلات را حل نکنیم نمی توان انتظار برقراری امنیت در شهر را داشت. 
 
به این ترتیب، می توان گفت که سالانه 80 هزار نزاع و درگیری خیابانی در خیابان های پایتخت صورت می پذیرد. 

هفتۀ گذشته  اسماعیل احمدی مقدم، فرماندۀ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده بود که شهر تهران به بهترین "مأمن و پناهگاه بزهکاران، مجرمان و سارقان بدل شده" و روزانه فقط در شهر تهران بین 600 تا 700 سرقت صورت می پذیرد، در حالی که مردم بسیاری از موارد سرقت و بزه را به اطلاع پلیس نمی رسانند. 
فرماندۀ نیروی انتظامی اوباشیگری را یکی از نمادهای بازر بزه و جرم در کشور توصیف کرده و افزوده بود که هم اکنون حداقل سن اوباشیگری در کشور به هفده سال رسیده است. فرماندۀ ناجا در اظهاراتی جداگانه امروز اعتراف کرد که طی یک دهۀ گذشته سالانه دست کم 2400 قتل در کشور صورت گرفته، هر چند این آمار به ادعای فرماندۀ نیروی انتظامی اکنون به 1800 قتل کاهش یافته است.‏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر