یکشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۳

5 اكتبر، روز جهانی نجات ریحانه جباری

یکشنبه, 13 مهر 1393 11:37
كمپين نجات ريحانه جباري
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 13 مهر 93: كمپين نجات ريحانه جباري امروز را روز نجات اين زنداني محكوم به اعدام معرفي كرده و چنين اعلام كرده است :

”بعد از یک نبرد چندماهه و بعد از نبرد هشت‌ساعته در روز دوشنبه ۲۹ سپتامبر که ریحانه را از پای چوبه دار برگرداند، اینک باید وارد دوره نهایی این نبرد شویم. نبرد برای زندگی، نبرد برای نجات جان ریحانه جباری! باید هر کس به هر طریقی که می‌تواند وارد میدان مبارزه بشود. کمپین نجات ریحانه روز یکشنبه روز ۵ اکتبر را روز جهانی نجات ریحانه، روز جهانی آزادی ریحانه اعلام می‌کند.

حکومت اسلامی از زبان وزیر دادگستری‌اش اعلام کرد که فقط ۱۰ روز اجرای حکم اعدام ریحانه را به تعویق انداخته‌اند. یعنی ریحانه ممکن است روز ۷ اکتبر اعدام بشود. روز چهارشنبه اول اکتبر، پرونده ریحانه به بخش اجرای احکام ارسال شد. حکومت اسلامی ایران زمینه را برای اجرای حکم اعدام این بار آماده‌تر کرده است.
روز دوشنبه هنگامی‌که به‌طور ناگهانی و قبل از ارسال پرونده به اجرای احکام خواستند ریحانه را اعدام کنند، طوفان درو کردند و عقب نشستند. این بار می‌خواهند حداکثر تا یک هفته دیگر ریحانه را مجدداً پای چوبه دار ببرند.
ریحانه جباری در سن ۱۹ سالگی در یک واقعه ناگهانی در مقابل قصد تعرض و تجاوز یک مرد از خود دفاع کرده و با چاقو ضربه‌ای به این مرد زده است، این واقعه دردناک داستان زندگی ریحانه را چنان عوض کرد که این دختر جوان تاکنون به‌اندازه یک دنیا رنج و درد و بی‌حرمتی و حتی رسیدن تا پای چوبه دار را تجربه کرده است.
باید کاری کنیم که این کابوس برای ریحانه و خانواده‌اش پایان یابد. یک دادگاه فرمایشی در مورد این پرونده تصمیم گرفته است. قاضی پرونده که اکنون بازنشسته هم هست وقتی دهان باز می‌کند، تحقیر و نفرت از زن در حرف‌هایش موج میزند...
دادگاهی که به‌هیچ‌وجه به حقایق و آثار جرم و شواهد اتکا نکرده بلکه از قبل تصمیمش را گرفته بود.
ریحانه را در زندان از همان روز اول شکنجه کرده‌اند، سؤال این است چرا؟ چرا یک متهم در بیدادگاهها هیچ حقی ندارد؟ چرا یک دختر جوان را تا پای مرگ شکنجه کرده‌اند، چرا تهدید کرده‌اند با خانواده‌اش چنین و چنان می‌کنند؟
بعد از هفت سال سکوت خانواده و دوندگی در کری دورهای سیاه ادارات و مراکز دولتی، این خانواده دیده‌اند که کسی به حرف‌های آنان توجهی نمی‌کند. قصد نظام این است که یک دختر را قربانی کند تا حقایق یک قتل آشکار نشود.
اکنون خانواده ریحانه به قلب‌های مردم دنیا متوسل شده‌اند. قلب‌هایی که وضعیت این دختر جوان و خانواده او را درک می‌کنند. قلب‌هایی که علیه قتل عمد توسط دولت‌ها هستند، قلب‌هایی که اعلام می‌کنند که هیچ دولتی حق ندارد حق حیات را از فردی بگیرد.
ریحانه زنده است چون دنیا به او توجه کرد، ریحانه زنده است چون شما به او نگاه کردید و تپش قلبش را درک کردید، ریحانه زنده است چون انسانیت زنده است.
مابعد از یک نبرد چندماهه و بعد از نبرد هشت‌ساعته در روز دوشنبه ۲۹ سپتامبر که ریحانه را از پای چوبه دار برگرداند، اینک باید وارد دوره نهایی این نبرد شویم. نبرد برای زندگی، نبرد برای نجات جان ریحانه جباری!
باید هر کس به هر طریقی که می‌تواند وارد میدان مبارزه بشود.
کمپین نجات ریحانه روز یکشنبه روز ۵ اکتبر را روز جهانی نجات ریحانه، روز جهانی آزادی ریحانه اعلام می‌کند.
ما می‌خواهیم در این روز درده‌ها شهر دنیا به خیابان رفته و با برگزاری میتینگ، با شمع روشن کردن، با نصب عکس ریحانه در مراکز شهرها و با اقدامات ابتکاری دیگر به ریحانه اعلام کنیم که میلیون‌ها نفر ترا می‌شناسند، برای نجات تو تلاش می‌کنند و عزم جزم کرده‌اند نگذارند ترا اعدام کنند.
دست بکار شوید. هرجایی که زندگی می‌کنید فوراً برای برگزاری یک حرکت، یک نمایش، یک میتینگ، یک تجمع آماده شوید.
همه باهم برای نجات ریحانه، همه باهم برای آزادی ریحانه
کمپین نجات ریحانه
۲ اکتبر ۲۰۱۴”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر