چهارشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۳

احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، و یا باد بزن! ـ مراد شیخی

murad sheixi,.احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، و یا باد بزن! ـ مراد شیخی


بعد از کناره گیری ابهام آمیز «محمد بنا» از سمت سرمربی گری تیم ملی کشتی فرنگی ایران، احد پازاج قهرمانی سابق کشتی آسیا در جلسه شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی بعنوان سرمربی انتخاب شد. این در حالی بود که «احد پازاج» سالها از فعالیت عملی در ورزش کشتی کناره گیری کرده بود و ضمن اینکه هیچگونه پرونده روشنی در کار مربی گری هم نداشت. انتخاب او سوآل های فراوانی را پیش روی جامعه ورزش و  همچنین دلخوری های شاگردان «محمد بنا» در تیم ملی و مسائل ناگفته پشت پرده آن را به همراه داشت.


محمد بنا بعد از کناره گیری از سرمربی گری تیم ملی تا به هم اکنون سخنی از  مسائل پیش آمده که مطمئنن بر میگردد به مشکلات او و «رسول خادم» که رئیس فدراسیون کشتی، و همچنین سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز است، صحبتی نکرد.  رسول خادم بعد از کناره گیری از کشتی قهرمانی همچون برادر خود «امیر رضا خادم» به مسائل سیاسی روی آورد. این دو برادر به دلیل حمایت از سیاست های جمهوری اسلامی همیشه مورد حمایت همه جانبه حکومت هستند.
اگر از حاشیه های بعد از انتخاب «احد پازاج» و  اینکه دیگران تصورشان بر این بود که او هرگز  نمیتواند شایستگی های محمد بنا را در خصوص مربی گری داشته باشد، با این حال جامعه ورزش منتظرعملکرد او در مسابقات کشتی بودند. آیا کسانی که به راحتی توانستند محمد بنا را خانه نشین کنند، اجازه خواهند داد که این قهرمان  شهرستانی به کار خود ادامه دهد! و آیا «حسن بابک» مدیر تیم‌های کشتی فرنگی که نقل قول هائی از او در مخالفت و همراهی با نظرات «رسول خادم» و دشمنی کردن با محمد بنا هم شایعه شد، حالا چه نقشی برای خود و «احد پازاج» در هدایت تیم ملی در نظر خواهد گرفت؟ آیا همچون زمان مربی گری «محمد بنا» اجازه دخالت کردن در کوچینگ را نخواهد داشت؟ و به این تازه وارد  شهرستانی  میدان خواهند داد که هدایت کامل تیم ملی را بدست گیرد؟ اینها کمترین سوآلاتی بود که ذهن بسیاری از طرفدارن کشتی را بخود مشغول مینمود.
rasoul khadem_n
اما خیلی زود واقعیت های پشت پرده هدایت تیم کشتی فرنگی در مسابقات  قهرمانی آسیا روشن شد. همه ما دیدیم که «احد پازاج» نه به عنوان سرمربی و بلکه همچون کسی که نقش پائین تری از «حسن بابک» دارد، و تنها بکار باد زدن و تر و خشک کردن کشتی گیران را در وقت استراحت میپردازد.  و در مسابقات رسمی این «حسن بابک» است که کار کوچ کردن کشتی گیران را انجام می دهد. «حسن بابک» هم مدیر تیم های ملی است و هم مربی تیم ملی! مثل رسول خادم که همزمان دو سمت دارد. و «احد پازاج» همچون یک پسر سربزیر حرف گوش کن و مودب کلاس اول ابتدائی گوش به حرف های مربی «حسن بابک» میدهد! وقتی به دقت نگاه کنید می بینید که اصولن «احد پازاج» خیلی اهل جروبحث کردن هم نیست و شخصیت کاملن آرامی دارد! ظاهرن او به همین پست فرمایشی  در باد زدن و ترو خشک کردن کشتی گیران رضایت کامل دارد. و برای او همینکه جایگزین «محمد بنا» بهترین مربی کشتی دنیا شده، کفایت میکند، و نیازی نمی بیند که از حق مسلم خود در کوچینگ کشتی گیران تیم ملی دفاع کند. شاید او بخوبی میداند که مخالفت کردن با خواست های «حسن بابک» و «رسول خادم» برابر با حذف او از این سمت فرمایشی است.
به شخصه گوش شکسته کشتی ام، و بیشتر از ده سال است که به کار مربی گری کشتی، و از سال 2009  نیز داور  این رشته ورزشی در کشور دانمارک هستم، و در ایران هم دو مرتبه مسابقات قهرمانی کشور را تجربه کردم، اما در این چند سال گذشته از نزدیک مسائل تاسف آور زیادی را دیده ام. متاسفانه دروغگوئی و فریب افکار عمومی را به چشم میبینم!
و نکته آخر اینکه یقینن در سالهای آینده پرده از اتفاقات نهانی  تیم ملی کشتی فرنگی در زمان مسئولیت «رسول خادم» قهرمان سیاسی حکومتی ، و دلائل رفتن «محمد  بنا»، و انتخاب فرمایشی سرمربی  گری تیم ملی «احد پازاج» برداشته خواهد شد. و شاید در آن زمان «احد پازاج» برای به بازی گرفته شدن شخصیتش توسط امثال «رسول خادم» و «حسن بابک» و یا افراد بیشتر مافیای  پشت پرده تیم ملی کشتی فرنگی، و از راهی که رفته است خجالت بکشد و شرمنده شخصیتش شود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر