بن افلک، کارگردان و بازیگر آمریکایی هالیوود، در یک برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی، به شدت از اسلام دفاع کرد؛ این اقدام در پاسخ به یکی از مهمانان برنامه صورت گرفت که گفت:‌«اسلام منبع همه اندیشه‌های بد است.»


بن افلک در پاسخ به سام هاریس نویسنده آمریکایی که دیگر مهمان برنامه بود گفت: «همه مسلمانان به خشونت و کشتار ایمان ندارند. حمله ما به آن‌ها مساله‌ای نژادپرستانه، چندش آور و غیر قابل قبول است.» او سپس این سوال را مطرح کرد: «درباره یک میلیارد مسلمان غیر متعصبی که با خشونت و کشتار مخالفند و روزانه ۵ نوبت نماز می‌خوانند چه می‌گویید؟ آن‌ها مرتکب کارهایی نمی‌شوند که می‌گویی همه مسلمانان انجام می‌دهند.»

او افزود: «آن‌ها را به تروریسم متهم می‌کنیم، در حالی که بیشتر از آن چیزی که آن‌ها از ما کشتند، ما از آن‌ها کشتیم. کشورهایشان را اشغال کردیم. درست است که برخی از آن‌ها بد و تروریست هستند، اما نباید همه دین را با قلموی پهنمان رنگ بزنیم.»

بن افلک که در برنامه‌ای با مجری گری بِل مار سخن می گفت ادامه داد: «مسلمانانی که معتقدند کسی که از دین خارج می‌شود را باید کشت، اکثریت نیستند.» او نسبت به دیدگاه برخی مسلمان‌ها که آن‌ها را اقلیت خواند، ابراز تاسف کرد و گفت: «یک میلیارد مسلمان وجود دارد، دین اسلام دومین دین بزرگ از لحاظ گستره در جهان است.»