دوشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۳

مردم شهرستان رفسنجان، به جاي آب آرسنيك مي نوشند!


« iran 4160dنماينده مردم رفسنجان و شهرستان انار در مجلس گفت: ميزان آرسنيك موجود در آب رفسنجان 8 برابر حد مجاز است. وي همچنين افزود: ميانگين سرطان در شهر رفسنجان از ميانگين كشوري بالاتر است كه يا مربوط به مس و يا استفاده از سموم است و در اين راستا نياز به همكاري شركت مس براي تحقيقات بيشتر داريم.

آذين به نياز مردم شهرستان انار در مورد داشتن بيمارستان اشاره كرد و افزود: با توجه به فاصله 95 كيلومتري اين شهرستان از رفسنجان و 140 متري از يزد خواستار صدور مجوز راه‌اندازي بيمارستان در شهرستان انار هستيم».
سايت تابناك 13 مهر 1393 ـ 5 اكتبر 2014
خروج نيروهاي ماهر از ايران, اكنون نوبت به خياط‌ها رسيد
« «‌فرار مغز‌ها» عموما به خروج نيروهاي آموزشي- پژوهشي از جمله پژوهشگران، دانشگاهيان و ديگر كساني كه با فعاليتهاي دانش- بنيان سروكار دارند اطلاق مي‌شود. اما در برخي از متون، خروج نيروهاي ماهر نيز بخشي از فرار مغز‌ها تلقي شده است. به موازات پديدهٔ خروج نيروهاي آموزشي- پژوهشي در ايران شاهد پديدهٔ خروج نيروهاي ماهر هم بوده‌ايم كه توجه كمتري بدان شده است و اطلاعات كمتري در مورد آن وجود دارد. در دوره‌هاي مختلف و با تحولات اقتصادي در ايران و منطقه نيروهاي حرفه‌اي هم از ايران خارج شده و جذب بازار كار در كشورهاي ديگر و به‌خصوص كشورهاي همسايه شده‌اند. آخرين موج اين خروج‌ها به صنعت لباس تعلق دارد. خياطان ماهر ايراني در سالهاي اخير با درآمد بهتر و تأمين غذا و مسكن جذب كشورهايي مثل تركيه و چين شده و در باراز جهاني پوشاك جذب مي‌شوند. ايراني‌ها شايد در بازار الكترونيك يا كامپيو‌تر حضوري نداشتند اما لباس خود را خود مي‌دوختند. اما امروز لباس‌هايي كه ايرانيان مي‌پوشند اكثراً از چين يا تركيه واردمي‌شود. خياط ايراني سليقهٔ ايراني رامي‌شناسد و بر اساس اين سليقه در تركيه و چين و بعداً در مالزي و تايلند و بنگلادش توليد مي‌كند. با ورود انبوه پوشاك توليد شده با قيمت مناسب‌تر و با طراحي باب مذاق ايراني اين بخش توليدي در كشور دارد رو به تعطيل مي‌رود. شرايط نامناسب كسب و كار و توليد در ايران باعث شده است كه اين روند تسريع شود».
سايت راديو فردا 13 مهر 1393 ـ 5 اكتبر 2014
اخبار اجتماعي از سايتها و... ــــــــــــ
از سرگرفتن تجمع اعتراضي صدها تن از كارگران نيشكر هفته تپه
بيش از ۵۰۰ نفر از كارگران شركت كشت و صنعت نيشكر هفت‌ تپه از صبح شنبه تجمع اعتراضي خود را از سرگرفتند.
يكي از كارگران گفته است كه اين تجمعها در مقابل دفتر امور اداري اين شركت در استان خوزستان صورت مي‌گيرد. كارگران معترض، از پيشنهاد نهايي كميته بازبيني طبقه‌ بندي مشاغل كارخانه راضي نيستند. هم‌چنين ۷۰ تن از رانندگان ماشين‌هاي اجاره‌اي اين شركت هم به‌دليل پرداخت نشدن حقوق خرداد تا مهرماه خود به اين تجمع پيوسته‌اند.
بندرعباس: تجمع اعتراضي
جمعي از مردم خونسُرخ بندرعباس عصر روز پنجشنبه 10مهر در اعتراض به لرزان بودن پل هوايي عابر پياده و برخورد يك ماشين پرايدبا يك خانم كه منجر به مجروح شدن وي شد، تجمع كردند. اين تصادف باعث خشم و اعتراض مردم شد. خونسرخ در 15 کيلومتري شهر بندرعباس قرار دارد.
اعتراضات بازنشستگان
بازنشسگان در تهران، تبريز، اصفهان و شيراز تجمعهاي اعتراضي برگزار كردند. در تهران صبح روزشنبه 12 مهر جمعي ازبازنشستگان سازمان تامين اجتماعي دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده درچند ماه گذشته در برابر دفتر اين ارگان درخيابان آزادي تجمع کردنددر تبريز روز پنجشنبه دهم مهر بازنشستگان براي دومين روز متوالي در مقابل سازمان بيمه تبريز تجمع كردند و به حذف حق بيمه اضافه کاري بازنشستگان اعتراض كردند. در اصفهان نيز جمعي از بازنشستگان تجمع مشابهي برگزار كردند. و در شيراز بازنشستگان ادارات دولتي براي دومين روز متوالي در مقابل سازمان بيمه اين شهر تجمع كردند.
قم: تجمع اعتراضي دانشجويان
جمعي از دانشجويان دانشگـاه آزاد قم در اعتراض به افزايش 40درصدي قيمت غذاي دانشگاه تجمع كردند.
مرگ ۱۱۴ نفر در اثر مصرف قرص برنج در استان تهران
« روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان تهران روز شنبه (۱۵ مهر) اعلام كرد كه در ۵ ماه نخست سال جاري دست‌كم ۱۱۴ نفر جان خود را در اثر مصرف قرص برنج از دست دادند. به گزارش خبرگزاري دولتي "ايرنا" اين رقم در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته افزايشي نزديك به ۱۱ درصد را نشان مي‌دهد. در سال گذشته ۱۰۳ نفر جان خود را با استفاده از قرص برنج از دست دادند. اين گزارش مي‌گويد ۶۷ نفر فوت‌شدگان مرد و ۴۷ نفر آنها زن بودند.
روابط عمومي پزشكي قانوني مي‌گويد مهم‌ترين دليل مسموميت با قرص برنج مصرف اشتباه اين قرص در برنج است. دومين دليل مسموميت مصرف قرص‌هاي تقلبي توهم‌زاست كه حاوي تركيبات قرص برنج است و دليل سوم استفاده‌ي آگاهانه از اين قرص خطرناك به قصد خودكشي است. مرگ‌ومير ناشي از مصرف قرص برنج در سالهاي گذشته همواره رشدي تصاعدي داشته است. در سال ۹۰ نيز اعلام شد كه ۴۶۳ نفر در سراسر كشور جان خود را بر اثر مصرف اين ماده خطرناك از دست دادند و گفته شد كه اين رقم در مقايسه با سال پيش‌تر ۱۵ درصد افزايش داشته است. آلومينيم فسفيد كه به "قرص برنج" معروف است تركيبي شيميايي است كه براي ضدعفوني كردن و نگهداري برنج و ساير غلات استفاده مي‌شود.
تركيب خطرناك فسفيدها در اين قرص باعث مي‌شود تا فردي كه اين قرص را خورده يا در معرض استشمام مستقيم آن قرار گرفته است، به مسموميت دچار شود.
تهوع، تشنج، درد معده، تنگي نفس، احساس عطش، سردرد و كما نشانه‌ها و عوارض اين مسموميت خطرناكند و در بسياري موارد فرد مبتلا ظرف ۴ روز تا ۲ هفته به‌دليل نارسايي شديد قلبي جان خود را از دست مي‌دهد. پيش از اين رئيس سازمان پزشكي قانوني گفته بود كه هرگونه واردات، توزيع و فروش قرص برنج ممنوع است. با اين‌حال به‌دليل تمايل كشاورزان براي نگهداري طولاني‌مدت محصولات خود اين قرص به شكل قاچاق از كشورهاي همسايه وارد و استفاده مي‌شود».
سايت راديو آلمان12 مهر 1393 ـ 4 اكتبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر