دوشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۳

عملیات انتحاری فرمانده آرین میرکان ، زن جنگجوی کرد در میان نیروهای داعش


Real Persian WikiLeaks

در حالیکه خبرهای زیادی از مقاومت حماسه وار کوبانی به گوش می رسد روز یک‌شنبه پنجم اکتبر، یکی از زنان جنگجوی کرد عضو یگان‌های مدافع زن (YPJ)، در شهر کردنشین کوبانی در یک...
ادامه ...
عکس: ‏عملیات انتحاری فرمانده آرین میرکان ، زن جنگجوی کرد در میان نیروهای داعش

در حالیکه خبرهای زیادی از مقاومت حماسه وار کوبانی به گوش می رسد روز یک‌شنبه پنجم اکتبر، یکی از زنان جنگجوی کرد عضو یگان‌های مدافع زن (YPJ)، در شهر کردنشین کوبانی در یک عملیات انتحاری با منفجر کردن خود در میان نیروهای اسلام‌گرای دولت اسلامی، «داعش»، باعث وارد آوردن تلفاتی به آن‌ها شد.
بنابه گزارش مرکز اطلاع‌رسانی یگان‌های مدافع خلق، (YPG ) این انتحار کننده که «آرین میرکان» نام دارد، فرمانده گروه بود و عملیات انتحاری خود را در نزدیکی یک محل استقرار نیروهای دولت اسلامی در شرق کوبانی انجام داده است.

تلویزیون کردی زبان نوروز نزدیک به حزب کارگران کردستان می‌گوید، این عملیات در «تپه مشتنور» که یک ناحیه استراتژیک است و در بیش از پنجاه نقطه آن جنگ و درگیری میان نیروهای کرد و داعش در جریان بوده، روی داده است.

این نخستین مورد گزارش شده از انجام چنین عملیاتی از سوی یک زن کرد علیه داعش است که خود، سابقه انجام عملیات انتحاری را دارند.
نیروهای کرد همچنین از بازپس‌گیری کامل این تپه استراتژیک که روز گذشته به دست نیروهای داعش افتاده بود و کشته شدن بیش از هفتاد تن از نیروهای داعش خبر می‌دهند.
در اطراف شهر کردنشین کوبانی در سوریه که در محاصره اسلام‌گرایان گروه دولت اسلامی است، نبردهای شدیدی جریان دارد، که بنابه گفته رسانه‌های خبری درگیری‌های امروز یک‌شنبه پنجم اکتبر شدیدترین درگیری در هفته جاری بوده و نیروهای کرد سعی در خنثی کردن حملات این گروه دارند.
شبه‌نظامیان داعش از سه هفته پیش شهر کردنشین کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه را به محاصره در آورده و شهر را با تانک و توپخانه زیر آتش گرفته‌اند.

http://rpersianwikileaks.wordpress.com/2014/10/05/عملیات-انتحاری-فرمانده-آرین-میرکان-،/‏
2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر