پنجشنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۳

تجمع دانشجویان علم و صنعت در اعتراض به اسیدپاشی

۳۰ مهر ۱۳۹۳
ELMOSANAT - ASIDدانشجویان دانشگاه علم و صنعت امروز سه شنبه ۲۹ مهر در اعتراض به اسید پاشی های اخیر در اصفهان تجمع کردند.
“ایجاد احساس عدم امنیت به چه قیمتی؟” از جمله شعارهای شرکت کنندگان در این تجمع بود. همچنین در این تجمع بیانیه ای از سوی تجمع کنندگان صادر شد.
به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان در بخشی از بیانیه خود آورده اند: اسید تنها پوست و گوشت را نمی‌سوزاند، بلکه تمام آرزوها و آینده‌ی یک انسان را راهی نیستی می‌کند، تا ندانیم خبر فوت یکی از قربانیان اسیدپاشی اسفناک‌تر است یا خبر افزودن شدن یک مورد به لیست قربانیان آن؛ یک موردی که تنها یک عدد نیست، یک انسان است با تمام آرزوها، رؤیاها و آینده‌های ممکنش؛ به همین دلیل است که از سال ۱۳۳۷ مطابق قانون اسیدپاشی یکی از سخت‌ترین مجازات‌ها را در پی دارد.

امضاکنندگان این بیانیه در پایان خواهان  پیگیری، شناسایی و مجازات هر چه سریعتر عوامل این جنایات شده اند و از مسئولین وزارت بهداشت تقاضا کرده اند که نسبت به تسهیل و تسریع فرآیند درمان قربانیان این جنایات اقدام نمایند.
گفتنی است، در هفته های اخیر اسیدپاشی بر روی صورت دختران اصفهانی و عدم واکنش مناسب مراجع قضائی و انتظامی در حالی رخ داده است، که مجلس شورای اسلامی مشغول تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اسelmo sanat asidت.
متن کامل بیانیه ی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در ادامه می آید:
چه سهمناک‌اند وقایعی که انسان را پیش از فرارسیدن اجلش به آرزوی مرگ دچار می‌کند؛ آرزوی مرگی برآمده از ناامیدی مطلق انسان نسبت به آینده‌ی خویش؛ ناامیدی از هرآنچه ممکن بود بشود و دیگر نخواهد شد.
اسید تنها پوست و گوشت را نمی‌سوزاند، بلکه تمام آرزوها و آینده‌ی یک انسان را راهی نیستی می‌کند، تا ندانیم خبر فوت یکی از قربانیان اسیدپاشی اسفناک‌تر است یا خبر افزودن شدن یک مورد به لیست قربانیان آن؛ یک موردی که تنها یک عدد نیست، یک انسان است با تمام آرزوها، رؤیاها و آینده‌های ممکنش؛ به همین دلیل است که از سال ۱۳۳۷ مطابق قانون اسیدپاشی یکی از سخت‌ترین مجازات‌ها را در پی دارد.
حال که این روزها تیتر بسیاری از رسانه‌ها خبر هولناک اسیدپاشی در خیابان‌های اصفهان است و موجی از احساس عدم امنیت در میان مردم اصفهان و در شعاعی بزرگتر مردم تمامی شهرهای ایران پراکنده شده‌است، ما دانشجویان دانشگاه elm o sanat asidعلم و صنعت ضمن ابراز همدردی خویش با قربانیان و خانواده‌هایشان، پیش از هر چیز از کلیه‌ی مسئولین انتظامی، قضایی و امنیتی، تقاضا داریم برای تحقق اصل عدالت که از اصول اولیه‌ی هر جامعه‌ی انسانی است، هر چه سریع‌تر نسبت به پیگیری، شناسایی و مجازات عوامل این جنایات و همچنین پیشگیری از تکرار این دست اقدامات در سایر شهرها، وارد عمل شوند؛ چرا که وقوع چنین جنایاتی باعث گسترش احساس عدم امنیت در جامعه خواهدشد.
در ادامه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کلیه‌ی مسئولین ذیربط تقاضا داریم نسبت به تسهیل و تسریع فرآیند درمان قربانیان این جنایات اقدام نمایند.
و در پایان از مسئولین محترم تقاضا داریم با اعلام همدردی و دلجویی از قربانیان و خانواده‌هایشان مرهمی بر دل داغدار ستم‌دیده‌یشان باشد.
به امید تحقق جامعه‌ی امن و عاری از هر نوع وحشت برای همه‌ی شهروندان.
سایت دانشجو نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر