چهارشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۳

حذف زنان در پوشش دلسوزی برای شأن و کرامت آنان!

2:25:05 PM 1393/7/9
اعتراضات و سرکوب زنان
اعتراضات و سرکوب زنان


دجالبازی مشمئزکننده و خواندن روضه «شأن و کرامت زنان» برای به حذف و به حاشیه راندن آنان، بار دیگر بالا گرفته است. مقامات مختلف و ریز و درشت رژیم خواستار ممنوعیت رسمی اشتغال زنان در برخی مشاغل مانند کافی‌شاپها و سفره‌خانه‌ها و غیره شده‌اند. به‌دنبال اظهارات پلیس اماکن ناجا که چندی پیش گفه بود بر اساس قانون (کدام قانون؟) اشتغال زنان در کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌ها ممنوع است، مینو اصلانی مزدوری که عنوان رئیس بسیج زنان را یدک می‌کشد نیز گفته است: «به‌کارگیری زنان در این شغل، شخصیت و هویت زنان را زیر پا له کرده و به کرامت و جایگاه آنان لطمه می‌زند!» (روزنامه اعتماد 6مهر 93).

وی کار زنان در این «امور پست» را ظلمی مضاعف بر زنان و در ادامه ظلم‌های روا یافته به زنان در غرب» خوانده و افزوده است: «در این کشورها زنان به‌عنوان نیروی ارزان به هر صحنه‌یی کشانده می‌شوند و در خیابانها به هر شغل پستی روی می‌آورند. اما جامعه اسلامی ایران برای زن و قداست او ارزش بسیاری قائل است و به‌خاطر همین کرامت و ارزش، اجازه نمی‌دهد که از زن به‌عنوان نیروی کار ارزان در هر جایی بهره‌برداری شود».

در پی اینها، نوبت به رئیس سازمان تاکسیرانی رسیده که پیشنهاد کند زنان به جای کار در تاکسیهای خطی، به تاکسی تلفنی و دربستی محدود شوند تا شأن‌ آنها حفظ شود. قبل از اینها محدود شدن کار کردن زنان در بنگاههای مسکن هم اعلام شده بود.

روشن است که این دجالبازیهای مهوع، تحت عنوان «حفظ شأن و کرامت زنان» که در پوشش دین و مذهب عرضه می‌شود، تماماً بهانه‌های سخیفی برای به حاشیه راندن زنان و باز گرداندن آنها به کنج خانه‌ها و پستوهاست. کما این‌که تفکیک جنسیتی و حجاب اجباری را هم عیناً با همین شیوه و با دستاویز قرار دادن دین و مذهب و غیرت و اخلاق و «شأن و کرامت زنان» می‌خواهند اعمال کنند و پیش ببرند.

عجبا که کار در کافی شاپ «شخصیت و هویت زنان را زیر پا له می‌کند! و به کرامت زنان لطمه می‌زند»، اما دستگیری و ضرب و شتم دختران و زنان به بهانه بیرون بودن چند تار مو و شلاق زدن آنها، لابد کرامت‌شان را بالا می‌برد!

داشتن کار و شغل برای زنان ظلم است، اما بیکاری بیش از 80درصد زنان خودسرپرست لابد عین شخصیت آنان است و مجبور شدن دختران و زنان جوان به فروش کلیه برای گذران زندگی عین اخلاق و غیرت آقایان است!

«جامعه اسلامی (که منظور نظام ضداسلامی و ضدانسانی ولایت‌فقیه است) برای زن و قداست او ارزش قائل است و از همین رو اجازه نمی‌دهد از آنها به‌عنوان نیروی کار ارزان در هر جایی استفاده شود» اما در همان حال اخراج دسته‌دسته زنان کارگر که حاضرند با نصف حقوق مردان همکارشان به‌کار ادامه دهند؛ تکدی‌گری زنان در هر کوچه و خیابان، به فروش رسیدن دختران خانواده‌های درمانده و فقیر ایرانی در کشورهای همجوار و خودفروشی برای سیر کردن شکم فرزندان، لابد عین قداست نظام و غیرت و حمیت آخوندهای فاسد و پاسداران جنایتکار است!

اما چرا ایادی رژیم این اظهارات را که توهین به شعور هر ایرانی و به‌خصوص زنان آگاه و آزاده می‌باشد، به زبان می‌آورند؟ چرا در عین سنگسار و اعدام زنان، حتی اعدام زنان و دخترانی که به دفاع از ناموس خود برخاسته‌اند، با شقاوت تمام اعدام می‌کنند؟ جواب از یک سو بروز ماهیت عمیقاً زن‌ستیز این رژیم قرون‌وسطایی است و از سوی دیگر وحشت آنان از پتانسیل و ظرفیت انقلابی زنان و دختران ایران است. استعدادی که بارها و بارها و در جریان حرکتهای اعتراضی این روزها و به‌خصوص در جریان سلسله قیامهای 88، به ظهور رسیده و رژیم را سراپا تکان داده است.

اما مرتجعان حاکم از این دجالبازیها برای در بند کردن و به حاشیه راندن این نیروی عظیم انقلابی طرفی نمی‌بندند. آنها با این اهانتها، تنها به آتش خشم و کینه زنان و دختران ایران دامن می‌زنند. آخوندهای تیره‌مغز حاکم هم‌چنان که خانم مریم رجوی گفته‌اند، توسط زنان ایران، از صفحه روزگار جارو خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر