سه‌شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۳

پيام مريم رجوي به نمايندگان مجلسين انگلستان

تاریخ ایجاد در 06 آبان 1393
كنفرانس درباره وضعيت حقوق بشر در ايران و در كمپ ليبرتي، چشم اندازهاي تغيير در سياست بريتانيا در مورد مداخلات مخرب رژيم ايران در عراق، سوريه و منطقه
اعضاي محترم مجلس عوام و مجلس لردهاي بريتانيا،
دوستان عزيز!

به همة شما درود مي‌فرستم و از ابتكار شما در برگزاري اين كنفرانس، كه  در شرايط حساسي برگزار مي‌شود،  تقدير مي‌كنم.
مذاكرات هسته‌يي بين رژيم ايران و 1+5 در آخرين دور خود مي باشد. همزمان يك ائتلاف بين‌المللي، نبردي را براي مبارزه با  افراطيگري كه جامعة بين‌المللي را به خطر انداخته، شكل گرفته است. رويكرد استراتژيك دولتهاي غرب در هر دو چالش، تعيين‌كننده است.
آيا آنها‌ سياستي قاطع در پيش مي‌گيرند كه راه مسلح شدن رژيم ايران  به بمب اتمي را ببندد؟ آيا حملات هوايي عليه داعش، به اندازة كافي خواهد بود تا ريشه‌هاي افراطيگري و تروريسم در منطقه را بخشكاند؟

بعد از جنگ در عراق كه دولت انگليس در آن شركت كرد، سياست گمراه دولتهاي غربي،  به رژيم ايران اجازه داد تا هژموني خود را از طريق عوامل وابسته به خود در عراق، تحميل كند و در نتيجه راه را براي ظهور داعش باز نمايد.
شكل‌گيري يك عمل نظامي، نيازمند يك سياست اصولي است وگرنه به نتايج نامطلوبي خواهد انجاميد.
در اين زمينه، من مي‌خواهم بر چند نكته تأكيد كنم:
نكته اول
رژيم ايران از دو بابت، به ظهور گروه تروريستي داعش كه جهان را مورد تهديد قرار مي‌دهد، كمك كرده است:
- اين رژيم مركز تروريسم و بنيادگرايي در منطقه است و تمامي وحشيگريهايي كه جهان امروز به درستي نگران آن است، در 35 سال گذشته توسط رژيم ايران انجام شده است.
در هفته‌هاي گذشته، تعدادي از زنان ايران قرباني حملات اسيدپاشي توسط اراذل تحت حمايت دولت به بهانة بدحجابي بوده‌اند. در حالي كه چيزي به نام حجاب اجباري، در اسلام وجود ندارد و چنين وحشيگريهايي بايد قوياً محكوم شود.
-اين رژيم به مرزهاي بين‌المللي احترام نمي‌گذارد و در جستجوي خلافت اسلامي است. از طرف ديگر حمايت بي‌وقفة رژيم از ديكتاتوريهاي سوريه و عراق و كمكش به گسترش خشونتهاي فرقه‌يي و سركوب جامعة سني، وسيعاً به رشد داعش كمك كرده است.

نكته دوم:
تهديد بزرگتر هم‌چنان دخالتهاي رژيم در ساير كشورها و هم چنين برنامه هسته‌يي آن است.
امروز عراق، سوريه و يمن عملاً تحت اشغال مزدوران و شبه نظاميان ملاهاي ايران هستند. پيشرويهاي رژيم در منطقه نتيجة سياست مماشات است و نه قدرت رژيم . در يك كلام، رژيم ايران قلب مشكل است و نه بخشي از راه حل.
بنابراين مشاركت با رژيم ايران براي جنگ عليه داعش، به آن صورت كه لابيهاي تهران از آن دفاع مي‌كنند، دستورالعملي براي يك فاجعه است. و حال آنكه براي موفقيت در اين كارزار عليه داعش، خلع يد از رژيم در عراق، سوريه و كل منطقه، ضروري و حياتي است.
هم‌چنين بسيار مهم است كه عشاير عراق و جمعيت سني اين كشور، به‌كار گرفته شوند تا تقويت شده و بتوانند در دولت نقش داشته باشند. هرگونه همكاري با رژيم ملايان در جنگ عليه افراطيگري، مانند آن است  كه از رژيم نازي آلمان مي‌خواستيم كه  در آزادسازي فرانسه در جنگ جهاني دوم كمك كند.

نكته سوم
به يك سياست صحيح براي مبارزه با اين بحران نياز است.
كانون چنين سياستي و تضمين اين كه به بهترين نتيجه برسد، كنار گذاشتن هرگونه مماشات با پدرخوانده بنيادگرايي و تروريسم يعني رژيم ايران است.
در اين رابطه، بسيار مهم است كه يك سياست قاطع در قبال ملايان، چه در زمينة هسته‌يي و چه در زمينة نقض جاري حقوق بشر در ايران، اتخاذ شود و حق مردم ايران براي سرنگوني ديكتاتوري مذهبي و برقراري آزادي و دموكراسي، به رسميت شناخته شود.
همان‌طور كه همة شما مي‌دانيد به‌عنوان بخشي از سياست مماشات، پيش از اين، نام مجاهدين در ليست تروريستي گذاشته شد. در سال 2003 هواپيماهاي انگليسي و آمريكايي آنها را در اشرف بمباران كردند و بعد از آن، عراق در سيني طلايي  تقديم رژيم ملايان شد. اين سياست غلط، بسيار مخرب بود.
مجاهدين پرچمدار اسلام واقعي هستند. آنها يك اسلام دموكراتيك و بردبار را نمايندگي مي‌كنند و آنتي تز بنيادگرايي اسلامي هستند. اين جنبش، الهام‌بخش تمامي كساني است كه خشونت و وحشيگري تحت نام اسلام را رد مي‌كنند. اشرف و ليبرتي منشأ اين الهام هستند.

دوستان عزيز!
در مورد مذاكرات اتمي، برخورد درست، اجراي قطعنامه‌هاي شوراي امنيت است كه به  توقف كامل غني‌سازي، اعمال بازرسيهاي سرزده از همة سايتها  و امضاي پروتكل الحاقي فرامي‌خواند. نمايندگان سنا وكنگرة آمريكا نيز بر اين خواستها اصراردارند.
چنان‌كه رهبر مقاومت ايران گفته است، هيچ ايراني وطن پرست، ملي و آزاديخواه و هيچ ايراني پيشرو و ترقيخواهي تحمل نمي‌كند كه بمب اتمي را در دست ولايت فقيه حاكم بر ايران ببيند.
همچنين بايد يك سياست صحيح، در قبال مجاهدان ليبرتي اتخاذ شود. حمايت از آنها تعهد دولتهاي غربي و به طور خاص آمريكاست و نهايتاً مايلم از شما به خاطر ايستادگي در كنار مردم ايران و به طور خاس مجاهدين اشرف و ليبرتي، تشكر كنم.
همچنين مايلم ياد لرد كوربت، لرد آرچر، لرد اسلين و لرد جانسون را به عنوان پيشتازان اين نبرد گرامي بدارم.
از همة شما مي‌خواهم كه به تلاشهاي خود براي پايان‌دادن به محدوديتهاي غيرانساني در رابطه با دسترسي مجاهدان ليبرتي به مراقبتهاي پزشكي ادامه بدهيد. ليبرتي بايد به عنوان كمپ پناهندگي با آزادي تردد و حفاظت توسط ارگانهاي بين‌المللي به رسميت شناخته شود.
شما شجاعانه براي ساليان عليه سياست مماشات و ليست‌گذاري ناعادلانة مجاهدين مبارزه كرديد و پيروز شديد.
افتخار دفاع از يك سياست درست و حمايت از مقاومت عادلانة مردم ايران براي آزادي از آن شماست.
ازهمه شما متشكرم.
6آبان1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر