یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳

کشته شدن بیش از ۲۰تن از نیروهای حزب‌الشیطان لبنان در حومه دمشق

6:43:32 PM 1393/7/19
تسخیر دو منطقه مهم و استراتژیک جبا و عرسال الورد توسط رزمندگان سوریه
تسخیر دو منطقه مهم و استراتژیک جبا و عرسال الورد توسط رزمندگان سوریه
رزمندگان طی روزهای گذشته ضربات سنگینی را در منطقه قلمون در اطراف دمشق به مزدوران اسد وارد کردند

تلویزیون اورینت:
رزمندگان سوریه در قلمون در حومه دمشق اطراف دو منطقه مهم و استراتژیک جبا و عرسال الورد را به‌طور کامل تحت کنترل خود گرفتند. رزمندگان با شبه‌نظامیان اسد و گروه حزب‌الشیطان درگیر شدند.
رزمندگان در ابتدای عملیات با تهاجم سنگین و انهدام مراکز مهم و فرماندهی مزدوران آنها را غافلگیر کردند. هم‌اکنون تمامی این منطقه و جاده جبا ـ عسال الورد به‌طور کامل در کنترل رزمندگان است. در این عملیات دست‌کم 20تن از مزدوران حزب‌الشیطان به دست رزمندگان به هلاکت رسیدند.
در این عملیات رزمندگان به منطقه استراتژیک موسوم به ظهور رسیدند و سپس بلندیهای کویتی و منطقه مداجن را که مقر فرماندهی تروریستهای لبنانی در آن قرار دارد تسخیر. این عملیات در نهایت به کنترل جاده اصلی جبا ـ عسال الورد انجامید.
در این درگیریها که ساعتها بطول انجامید دست‌کم 20تن از مزدوران اسد کشته شدند. رزمندگان همچنین یک تانک و یک انبار تسلیحاتی به همراه دو قبضه توپ سنگین این مزدوران را به آتش کشیدند و تعدادی از آنها را نیز به اسارت درآوردند.
هم زمان با این عملیات رزمندگان در جبهه نحله در قلمون با نیروهای دشمن درگیر شدند و توانستند ضربات دیگری را به آنها وارد کنند. در منطقه دیرالبنات در مجاورت عسال الورد نیز یک تانک این مزدوران به دست رزمندگان منهدم شد.
طبق گفته مرکز اطلاع‌رسانی قلمون، رژیم اسد بعد از این شکست، اقدام به اعزام تقریباً 400تن از نیروهایش به منطقه نبک کرد تا از سقوط این منطقه جلوگیری کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر