چهارشنبه، مهر ۳۰، ۱۳۹۳

مردم تهران و اصفهان در اعتراض به "اسیدپاشی" تجمع کردند



دبی، العربیه.نت فارسی
منابع خبری از ایران روز چهارشنبه 22 اکتبر 2014، گزارش دادند که مردم شهرهای تهران و اصفهان در اعتراض به پاشیدن اسید به روی زنان دست به تجمع زدند.





از تجمع بیش از دو هزار نفر از مردم اصفهان در مقابل دادگستری این شهر خبر دادند. این تجمع در واکنش به چند مورد "اسیدپاشی" به روی زنان در این شهر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از دو هزار نفر از مردم اصفهان در مقابل دادگستری این شهر تجمع کردند. بیشتر معترضان را بانوان و مادرانی تشکیل می داند که نسبت به احساس فقدان امنیت دختران خود در اصفهان از مقامات قضایی شکایت داشتند.

تجمع‌کنندگان شعارهایی در اعتراض به تندروی علیه زنان، مقامات استانی وحتی مجلس سردادند. شعارهایی چون «استاندار، استعفا،استعفا»، و «مرگ بر تفکر داعشی» تعدادی از این شعارها بودند.

از سه هفته پیش تاکنون دست کم چهار مورد اسیدپاشی روی زنان و دختران در شهر اصفهان انجام شده است. برخی منابع غیررسمی تعداد این اسیدپاشی‌ها را تا ۱۵ مورد هم ذکر کرده‌اند.

روز چهارشنبه در تهران نیز عده ای از مردم در مقابل مجلس ایران تجمع کردند و نسبت به "بی توجهی و بی اعتنایی" نمایندگان مجلس دست به اعتراض زدند.

بنا بر گزارشها نیروهای پلیس تجمع کنندگان در شهرهای اصفهان و تهران را محاصره کرده و از آنها خواسته است که متفرق شوند.

گفته می شود در تجمع تهران محمد نوری زاد، نسرین ستوده و پیمان عارف، که همگی از فعالان حقوق بشری در ایران هستند، نیز در میان تجمع کنندگان بودند.

حوادث اسیدپاشی به روی دختران در شهرهای ایران بازتاب گسترده ای در سایتهای اجتماعی داشته و در تویتر به آدرس "#اسیدپاشی" خبرهای مربوط به این رویداد رد و بدل می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر