یکشنبه، مهر ۲۷، ۱۳۹۳

حسن خضیر شویرد نماینده پارلمان عراق: برخورد با ساکنان لیبرتی باید در کادر معیارهای بین‌المللی باشد



6:32:06 AM 1393/7/27
حسن خضیر شویرد نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الوطنیه
حسن خضیر شویرد نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الوطنیه
حسن خضیر شویرد نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الوطنیه گفت: این حق ساکنان کمپ لیبرتی است که به غذا، دارو و سرپناه امن دسترسی داشته باشند و علاوه بر این حق بیماران آنها است که به‌صورت عادی در بیمارستانها درمان شوند و نباید در تضمین حقوق انسانی آنها کوتاهی صورت بگیرد.

به گزارش سایت اصوات الحره، شویرد افزود ”موضع ما در فراکسیون الوطنیه به‌ریاست دکتر ایاد علاوی مبنی بر احترام به حقوق انسانی ساکنان این کمپ از اول روشن بوده است“. وی گفت این کنوانسیونهای بین‌المللی هستند که حاکم بر روابط بین ساکنان کمپ لیبرتی و دولت عراق است، لذا باید با ساکنان این کمپ مطابق این قوانین رفتار شود.

حسن شویرد تأکید کرد برخورد با ساکنان این کمپ باید درکادر معیارهای بین‌المللی که شایسته عراق و اعتبار عراق است باشد. سایت اصوات الحره افزود: قابل ذکر است که ارگانهای امنیتی عراق مانع می‌شوند که ساکنان این کمپ تعدادی از بیماران را برای معالجه به بیمارستانها منتقل نمایند. امری که ساکنان کمپ آن را محاصره پزشکی می‌دانند که منجر به مرگ تعدادی از آنها شده است. همچنین ارگانهای امنیتی عراق هرازگاهی مانع از ورود نیازهای پایه‌یی ساکنان مانند غذا، دارو، آب و سوخت می‌شوند که نقض خطرناک قوانین بین‌المللی در زمینه حقوق‌بشر محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر