شنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۳

افزایش نهادهای اطلاعاتی به منظور کنترل جامعه ایران

سازمان های اطلاعاتی
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 26مهر 93: سازمان های اطلاعاتی فعال در کنترل جامعه ایران بر اساس اعتراف خبرگزاری فارس «وابسته به سپاه پاسداران» به بیش از ۱۶ سازمان می رسد که به جمع آوری و تبادل اطلاعات از داخل و خارج کشور جهت کنترل جامعه ایران و افزایش بقای حکومت اقدام می کنند.

دولت جمهوری اسلامی ایران همانند سایر حکومت های توتالیتر در جهان به جای رسیدگی به رفاه و آسایش مردم
و تامین آن در طول ۳۵ سال حکومت بر مردم ایران بیشتر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خود را توسعه داده است. این نهادها تا کنون بودجه کلانی را به خود اختصاص داده  و با توسل به قوه قهریه و با ایجاد فضای رعب و وحشت و جو خفقان، فشار و محدودیت شدیدی را بر جامعه ایران اعمال کرده اند.

دولت ایران و خبرگزاری ها و رسانه های وابسته به آن توسعه و ایجاد چنین نهادهایی را درتحت عنوان مقابله با تهدید های دشمنان فرضی خارجی توجیه کرده اند که قصد براندازی جمهوری اسلامی را دارند. این توهم توطئه در نگرش مسئولان و مقامات حکومت ایران باعث شده که دست نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در چپاول و غارت منابع کشور باز باشد. این نیروها بطور خودسرانه دست به هر عملی از مداخله در زندگی خصوصی مردم گرفته تا اعدام و شکنجه مخفیانه مخالفان خود در بازداشتگاه ها می زنند تا اینکه بی عدالتی های این حکومت و رهبر دیکتاتور آن علی خامنه ای را به چالش نکشند.

خبرگزاری فارس «وابسته به سپاه پاسداران» که جز چاپلوسی به رهبر و نهادهای نظامی و امنیتی سودی برای کشور ندارد، طی گزارشی تحت عنوان «چند نهاد اطلاعاتی در ایران فعال هستند؟ » به بررسی این موضوع پرداخته است.

بر اساس گزارش فارس نیوز در حال حاضر ۱۶ نهاد اطلاعاتی در ایران مشغول به فعالیت هستند که در هیچ نقاطی از دنیا دیده نشده است. بر اساس قانون تاسیس وزارت اطلاعات در سال ۱۳۶۲ و قانون تمرکز اطلاعات مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۶۸ که در حال حاضر بنیاد قانونی اصلی فعالیت‌های اطلاعاتی در ایران به شمار می‌آیند نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران عبارتند از «وزارت اطلاعات» به عنوان تشکیلات اصلی و مادر، ‌«واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران»، «واحد اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران»، «واحد اطلاعات نیروی انتظامی»، «حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران»، البته طی دو دهه اخیر، نهادهای اطلاعاتی و حفاظتی جدیدی نیز تاسیس شده و تعداد نهادهای اطلاعاتی- حفاظتی کشور هم اکنون به ۱۶ نهاد افزایش یافته است.

بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات و ماموریت‌های اطلاعاتی، تعامل و همکاری این ارگان ها زیر نظر شورای هماهنگی اطلاعات با محوریت وزارت اطلاعات انجام می گیرد که طبق گزارش خبرگزاری فارس اعضای آن عبارتند از:

۱ـ وزیر اطلاعات.
۲ـ دادستان کل کشور.
۳ـ وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او.
۴ـ مسئول حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران.
۵ـ مسئول واحد اطلاعات سپاه پاسداران.
۶ـ مسئول حفاظت اطلاعات ارتش.
۷ـ مسئول واحد اطلاعات ارتش.
۸ـ وزیر امورخارجه یا نماینده تام‌الاختیار او.
۹ـ مسئول حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی.


این خبرگزاری دولتی به نام بقیه ارگان های اطلاعاتی اشاره نکرده است که در دو دهه اخیر تشکیل شده اند. حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، ستاد حفاظت اجتماعی قوه قضائیه، حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، حفاظت اطلاعات بیت رهبری، سازمان حراست کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، ارتش سایبری ایران وابسته به سپاه پاسداران، ستاد امربه معروف و نهی از منکر، پلیس تولید وتبادل اطلاعات(فتا) از جمله سازمان هایی هستند که با سایر تشکیلات های اطلاعاتی همکاری دارند و به تبادل اطلاعاتی بین همدیگر جهت کنترل جامعه، ادارات، شهروندان عادی و موسسات خصوصی می پردازند.

این سازمان های اطلاعاتی از حمایت رهبری مذهبی علی خامنه ای برخوردارند و قدرت تک تک اعضای این سازمان ها از قدرت بسیاری از مقامات دولتی در ایران بیشتر است. قضات قوه قضائیه هم در حین محاکمه افراد جوانب بی طرفی را رعایت نکرده و به گزارش ماموران این سازمانها که به نوعی ضابطین این قوه محسوب می شوند، اکتفا می کنند.

منبع : ايران بريفينگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر