سه‌شنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۳

هویت جوان دیگر بازداشتی در تجمع همدردی سنندج با کوبانی مشخص شد+عکس


1393/07/29 - 2014-10-21 

22779.jpg

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، هویت یکی دیگر از بازداشت‌شدگان شهر سنندج که در تجمع مردمی روز ١٨ مهرماه شرکت کرده بود مشخص گردید.

در این راهپیمایی خیابانی، شهروندان کُرد به ویژه جوانان کُرد از مردم کوبانی در برابر حملات دولت اسلامی ابراز حمایت کردند.

خبرنگار کُردپا در سنندج هویت جوان بازداشت‌شده در روز دوشنبه، بیست و یکم مهرماه را "دانیال وحدانی" عنوان کرد.

سرنوشت دانیال وحدانی باگذشت یک هفته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد
این جوان ٢٠ ساله سه روز بعد از تظاهراتی بازداشت شده که فرمانداری و استانداری مجوز رسمی برپایی آن را صادر و مقامات حکومتی نیز شرکت کرده بودند.

همچنین در روز تجمع سنندج، شش جوان دیگر با اسامی هیوا کریمی، شاهو عمری، خبات امیری، امید غلامی، مهدی حسینی، هیمن محمدی و فواد باپیری نیز بازداشت شدند.

گزارش ارسالی حاکی از آن است که در روز تظاهرات و روزهای بعد از آن، ده‌ها شهروند کُرد بازداشت شده‌اند که همچون دانیال واحدانی و دیگر بازداشت‌شدگان در مکان نامعلومی نگهداری می‌شوند.

در سردشت نیز سه دانشجوی کُرد به نام‌های ژیان بیگ‌زاده، وریا قاضی‌زاده و سیروان صالح‌زاده در بازداشت نهادهای امنیتی هستند.

یکی از بستگان بازداشت‌شدگان که نخواست نامش فاش شود به آژانس کُردپا گفت: "چندین بار به اداره‌ی اطلاعات و دیگر نهادهای حکومتی در سنندج مراجعه کرده و از سرنوشت فرزندمان پرسش نمودیم که هر بار به پاسخی مواجه شدیم".

در همین زمینه، نهادهای مدنی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر کُردستان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به خطر جدی تشدید فشار علیه شهروندان کُرد هشدار دادند.

در این بیانیه که به امضای ١٣ سازمان از جمله كمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده، آمده است: مداخه موثر و حمایت تمامی انسان‌های آزاده و مجامع بین‌المللی در مقطع حساس كنونی از زندانیان سیاسی و مدنی كُرد، مانع از وقوع هر فاجعه و تراژدی دیگری می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر