یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳

احضار خشونت آميز سه تن از زندانيان سياسي زندان اروميه

iran e0c7e

احضار عليرضا ايوبي، مصطفي سبزي و امين اشرفي به حفاظت زندان مركزي اروميه با خشونت همراه شد. عليرضا ايوبي، مصطفي سبزي و امين اشرفي به ترتيب در روزهاي دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از طرف دفتر اداره اطلاعات زندان مركزي اروميه احضار شدند، اما از رفتن به آن‌جا سر باز زدند.

عليرضا ايوبي و مصطفي سبزي، كه بيش از پنج ماه است دستگير شده‌اند، اهل ماكو هستند و اتهامشان محاربه مي‌باشد. امين اشرفي نيز قريب به دو ماه از دستگيري‌اش مي‌گذرد و به تبليغ عليه نظام متهم شده است. اين سه زنداني سياسي كرد اكنون در بند ۱۳ (بند مربوط به متهمين به قتل و جرايم مربوط به مواد مخدر) نگه‌داري مي‌شوند.
يك منبع مطلع گفت: «پس از خودداري نامبردگان از مراجعه به اداره اطلاعات، گارد ويژه زندان با حمله به بند ۱۳ آنها را با زور و با دست‌بند زدن از پشت به دفتر اداره اطلاعات منتقل كردند». وي در ادامه بيان داشت: «هر يك از اين افراد به مدت ۳ ساعت بازجويي شده و تحت فشار و شكنجه رواني قرار گرفتند كه بايد تعهد همكاري بدهند و با اداره اطلاعات همكاري كنند. شرط نمايندهٔ ادارهٔ اطلاعات براي انتقال ايشان از بند قتل به بند زندانيان سياسي، همين همكاري عنوان شده است. افرادي كه متهم به محاربه هستند، حتي تهديد شده‌اند كه در صورت عدم همكاري، از دادگاه برايشان حكم اعدام صادر خواهد شد».
كردستان: دستگيري اهل سنت
بنا به گزارشهاي دريافتي مأموران اطلاعات سپاه پاسداران در مهاباد حدود 20 تن از مبلغين کُرد سني را دستگير كردند كه تاكنون خبري از آنها نيست. اسامي تعدادي از دستگير شدگان عبارتند از سالار سعيدي، شورش آئينه و محمد مدرسي. ديكتاتوري آخوندي همچنين 10تن از فعالان اهل سنت در مهاباد و بوكان را به دليل اين كه نماز قربان را همانند کشورهاي عربي يک روز زودتر خوانده بودند،دستگير كرده اند. كرمان: اعدام يك زنداني
رژيم آخوندي روز چهارشنبه 16مهر يك زنداني را در زندان مركزي كرمان به دار آويخت. وي كه محمدرضامظلومي نام داشت و 28 ساله و اهل بم بود، 5 سال و نيم بود كه در زندان به سر مي برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر