غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس ایران، سازمان اوقاف و امور خیریه این کشور را به «مشارکت در زمین‌خواری و واگذاری‌های زمین‌های اوقافی به افراد خاص» متهم کرد.

به گزارش سایت خرداد، جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: «تخلفات در این سازمان از واگذاری برخی معادن موقوفه بدون مزایده به شرکت‌های پیمانکاری تا پرداخت برخی حق نظارت رئیس سازمان وقت تا آینده دور به چشم می‌خورد که معلوم نیست این بذل و بخشش‌ها از کجا بوده است.»
وی افزود: «در لواسانات، موقوفاتی را بدون تشریفات مزایده و با برخی اختیارات خاص به برخی بستگان خود واگذار کرده‌اند.»

دو سال پیش نیز محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران گفته بود که سازمان اوقاف و امور خیریه به یک «زمین‌خوار بزرگ» تبدیل شده است.
احمد شرفخانی، معاون سازمان اوقاف در واکنش به این انتقادات گفته «این‌که برخی موقوفه‌خواری را مطرح می‌کنند، الفاظ و واژگان را بلد نیستند؛ یعنی مشکل این است که برخی سواد وقف و انفال و مدیریت اوقاف با نگاه شرعی را ندارند، باید بروند یاد بگیرند و بعد سخن بگویند.»
جعفرآبادی هم در پاسخ به شرفخانی گفته «بیایید با ما مناظره کنید تا مشخص شود چه کسی بی‌سواد است. این‌ها هر کار خواسته‌اند در این ۳۴ سال در کشور انجام داده‌اند و چون کسی جلوشان نایستاده، گمان می‌کنند، کسی چیزی نمی‌داند یا همه بی‌سوادند اما وقتی امروز می‌بینند با این رفتارها تقابل شده است، مجبور به فرافکنی می‌شوند.»
سازمان اوقاف و امور خیریه نهاد اداره‌کننده موقوفات در ایران است که رئیس آن از سوی رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود.
رادیو زمانه