پنجشنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۳

آمریکا در ٧٠ کیلومتری مرز اقلیم کُردستان با ایران فرودگاه می‌سازد


1393/08/01 - 2014-10-23 - 

آمریکا در ٧٠ کیلومتری مرز اقلیم کُردستان با ایران فرودگاه می‌سازد


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی هفته‌های اخیر و به ویژه بعد از حملات شبه‌نظامیان دولت اسلامی به خاک کُردستان عراق، موضوع هماهنگی نیروهای ائتلاف و پیشمرگه‌های کُرد به بحث جدی میان اقلیم کُردستان با آمریکا مبدل گشت.

اکنون رسانه‌های خبری از عملی‌شدن وعده‌ی ایجاد یک پایگاه بزرگ نظامی در استان اربیل از سوی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا خبر می‌دهند.

فرودگاه نظامی "هریر" در شمال غربی اربیل که زمانی محل به پرواز درآمدن هواپیماهای ارتش بعث علیه ایران بوده مکان جدید استقرار نیروهای هوایی آمریکا در اقلیم کُردستان خواهد بود.

22828.jpg
فرودگاه هریر
خبرگزاری آنادول گزارش داد که یک شرکت ترکیه‌ای بنابه دستور مقامات محلی شهر هریر از دو هفته قبل مشغول تخلیه‌ی وسایل و ماشین‌آلات خود از محوطه فرودگاه می‌باشد.

یک مقام دولتی به خبرنگار آنادول گفته است: تاکنون چهار هیأت نظامی آمریکا و وزارت پیشمرگه از فرودگاه هریر بازدید بعمل آورده و قراین و شواهد حاکی از بازگشت دوباره‌ی ارتش آمریکا به این فرودگاه نسبتا متروکه است.

هواپیماهای ارتش آمریکا بعد از سقوط حکومت بعث عراق عملیات رزمی خود را در این فرودگاه انجام می‌دادند.

یکی از ساکنان بومی منطقه با ابراز خوشحالی از بازگشت مجدد نیروهای آمریکایی به فرودگاه هریر، اظهار داشت: آمریکا به جد از کُردها در برابر تروریست‌های داعش محافظت می‌کند و استقرار چنین نیروهایی با استقبال گرم روبرو خواهد شد.

22827.jpg روابط عمومی وزارت پیشمرگه هفته‌ی گذشته تلویحا ایجاد یک پایگاه هوایی توسط آمریکا در اقلیم کُردستان را تأیید کرده بود.

پیشتر مقامات حکومت مرکزی عراق از ایجاد یک پایگاه هوایی در شمال کشور ابراز مخالفت کرده و آن را خارج از توان حکومت اقلیم کُردستان تلقی نمودند.

حکومت اسلامی ایران نیز همصدا با مقامات عراق وجود هرگونه نیروی نظامی خارجی در خاک کشور عراق را به شدت رد کرده است.

فرودگاه هریر در ٧٠ کیلومتری مرز هوایی با ایران قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر