پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

سخن روز :«غائله‌یی خطیر و بزرگ»


زمان برخاستن-zamanbarkhastan

وحشتی که بیش از یک ماه است ارکان نظام ولایت‌فقیه را به‌لرزه در آورده، اوج تازه‌یی گرفته است. اگر تا کنون سرکردگان غیرنظامی رژیم با وارونه‌گویی آخوندی ابراز وحشت می‌کردند، اکنون نوبت به سردمداران پاسداران رسید... ادامه ...
عکس: ‏سخن روز :«غائله‌یی خطیر و بزرگ»
وحشتی که بیش از یک ماه است ارکان نظام ولایت‌فقیه را به‌لرزه در آورده، اوج تازه‌یی گرفته است. اگر تا کنون سرکردگان غیرنظامی رژیم با وارونه‌گویی آخوندی ابراز وحشت می‌کردند، اکنون نوبت به سردمداران پاسداران رسیده است تا با صراحت جیغ وحشت بکشند و به‌هم هشدار بدهند.
در برجسته‌ترین نمونه که توسط برخی سایتهای حکومتی درز داده شده، آمده است: «اداره سیاسی سپاه پاسداران طی تحلیلی با هشدار نسبت به‌وقوع حادثه‌ای بزرگ در منطقه٬ علت سفر هفته گذشته علی شمخانی به لبنان و سوریه را تشریح کرد». در این هشدار با «حساس و شکننده» توصیف شدن «وضعیت منطقه» آمده است: آمریکا با همکاری برخی کشور‌های منطقه تلاشهایی برای تضعیف «محور مقاومت» را آغاز کرده و برای درگیر کردن برخی کشور‌های منطقه، «بازی خطرناکی» را طراحی کرده که نشان از وقوع «غائله‌یی خطیر و بزرگ» در منطقه است.
یک نمود دیگر، ابراز وحشت پاسدار رحیم صفوی است که روز 13مهر از جمله توسط خبرگزاری حکومتی ایسنا منعکس شده است. بر اساس این خبر، رحیم صفوی تحت عنوان مشاور عالی نظامی خامنه‌ای با اشاره به تهدیدات احتمالی آینده برای رژیم، به گمانه‌زنی پرداخته که «مبدأ این تهدیدات احتمالاً از دریای مدیترانه، دریای سرخ، اقیانوس هند تا دریای عمان و خلیج‌فارس (یا در واقع همه آبهای منطقه‌یی!) خواهد بود». این سرکرده پاسداران سپس به‌نیروهای رژیم هشدار داده که «باید تهدیدات و ماجراجویی احتمالی دشمنان را از مبدأء آن هدف قرار دهند».
نمونه دیگر مربوط به پاسدار فیروزآبادی است که اخیراً حملات ائتلاف به اهدافی در سوریه و عراق را « توطئه‌ای عظیم» توصیف کرد. او به‌عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رژیم با وحشتزدگی در معنی « توطئه» گفت: «آمریکا و هم‌پیمانانش حیله‌گرانه قصد ورود دوچندان به منطقه را دارند تا به این وسیله سرپنجه‌های خود را در سوریه و عراق فرو کنند».
اگر اظهارات بی‌پرده این سرکردگان را در کنار ابراز وحشت سایر سردمداران نظام قرار دهیم، می‌توانیم به‌سادگی به این سؤال جواب بدهیم که علت چیست؟ و چرا چنین هراسی سراپای رژیم را فراگرفته است؟ آن «غائلة خطیر و بزرگ» که سپاه پاسداران به‌خاطر نزدیک شدنش هشدار می‌دهد چیست؟ پاسخ در خود این اظهارات است. سپاه پاسداران در همین تحلیل درز کرده تهدید را ناشی از «بازی خطرناکی» می‌داند که «آمریکا با همکاری برخی کشور‌های منطقه» آغاز کرده است و پاسدار فیروز آبادی با صراحت بیشتری این تهدید را معرفی می‌کند: «آمریکا و هم‌پیمانانش» که «قصد ورود دو چندان به منطقه» و فرو کردن «سرپنجه‌های خود در عراق و سوریه را دارند». منظور او از عراق و سوریه همان عمق استراتژیک رژیم است که اکنون زیر ضربات ائتلاف بین‌المللی قرار گرفته و فرو ریختن آن آغاز شده است.
اما این همه وحشت تنها به‌خاطر تشکیل این ائتلاف است؟ یا ریشه عمیق‌تری هم دارد؟ این ریشه عمق‌تر را هم می‌توان در اظهارات سردمداران نظام و رسانه‌های حکومتی پیدا کرد. آنجا که رژیم در واکنش به هر ضربه و هر سیلی که از هرکجا بر بناگوش نظام می‌خورد، باقافیه یا بی‌قافیه، آن را به‌مجاهدین نسبت می‌دهد. این واکنش را به‌ویژه در هفته‌های اخیر در قبال حملات نخست‌وزیر انگلیس، گزارش دبیرکل سازمان ملل‌متحد و گزارشگر ویژه آن تا وزیر خارجه آمریکا و مقامات عربستان شاهد بودیم. علت هم روشن است: «مجاهدین»، در فرهنگ لغات رژیم معادل و مترادف مفهوم سرنگونی است. یعنی حضور قدرتمند مقاومت ایران است که به‌تمامی این بحرانها سمت و سوی سرنگونی می‌دهد و به‌همین دلیل است که نظام ولایت در هر حالتی مجاهدین را تهدید اصلی خودش معرفی می‌کند.‏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر