حزب الله لبنان روز سه شنبه، کشته شدن عباس رضا عطیه جواد، یکی از فرماندهان نظامی این حزب در سوریه را تایید کرد.


به گزارش سایت "جنوب لبنان"،حزب الله لبنان با اعتراف به کشته شدن این فرمانده در جنگ داخلی سوریه اعلام کرد، پیکر او در منطقه جنوب لبنان تشییع شده است.

در همین حال فعالان سوری می گویند که "عطیه جواد" در جبهه القلمون به دست ارتش آزاد سوریه کشته شد. به گفته فعالان سوریه بیشترین تعداد نیروهای حزب الله لبنان که از رژیم اسد دفاع می کنند در منطقه القلمون متمرکز هستند.

به گفته فعالان سوری، عطیه جواد در کمینی توسط یگان ویژه ارتش آزاد سوریه کشته شد. به گفته "انقلابیون" سوریه یکی از تاکتیک های موثر ارتش آزاد که جدید علیه نیروهای اسد و حزب الله بکار گرفته است، استفاده از کمین و حمله غافلگیرانه برای وارد کردن ضربات نظامی به دشمن آنها است.

عباس رضا عطیه جواد، که اخیرا در قلمون کشته شد، یکی از فرماندهان حزب الله لبنان و از اهالی شهرک شیعه نشین "الخیام" در جنوب لبنان است.
على حسين ناصر الدين

عطيه جواد اولین فرمانده حزب الله نیست که در سوریه کشته می شود، از آغاز مداخله علنی حز ب الله لبنان در سوریه تاکنون شمار زیادی از عناصر این حزب به دست انقلابیون مخالف اسد کشته شدند. در تاریخ 17 سبتامبر علی حسين ناصر الدين، یکی دیگر از فرماندهان حزب الله لبنان نیز در شهرک " العين" کشته شد. مخالفان سوری می گویند او در یک کمین به قتل رسيد، اما حزب الله در بیانیه اى اعلام کرد، حسین ناصر الدین هنگام انجام ماموریت "جهادی" بر اثر واژگونى خودرو حامل وی "شهید" شد.