فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنجشنبه 10-9-2014، اعلام کرد، جنگنده های نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده شب گذشته به مواضع داعش در نزدیکی شهر کوبانی حمله کردند.


حملات جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا  علیه داعش زمانی صورت گرفت که این گروه برای بازپسگیری مناطقی در شرق شهر کوبانی تلاش می کرد.
مناطق شرق کوبانی روز دوشنبه به کنترل داعش درآمد اما با هجوم نیروهای کرد و حملات هوایی ائتلاف سه شنبه شب داعش مجبور به عقب نشینی و خروج از شرق کوبانی شد.

در همین حال یک مقام بلند پایه از فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد، شهر کوبانی هنوز در کنترل کامل نیروهای کرد است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده که عملیات نظامی آمریکا را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی هدایت می کند، در بیانیه ای اعلام کرد، پیشمرگه های کرد، هنوز هم بر بخش عمده  شهر کوبانی مسلط هستند.

طبق این بیانیه مقاومت سرسختانه پیشمرگه های کرد در برابر داعش و همچنین ضربات سنگین هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی،  پیشروی این گروه تندرو به سوی شهر کوبانی را کاملا متوقف کرده است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، داعش روز چهارشنبه هجوم گسترده ای را علیه مناطق شرقی کوبانی آغاز کرد . این هجوم به منظور بازپسگیری مناطقی که سه شنبه شب بر اثر ضربات سنگین نیروهای ائتلاف بین المللی از دست داده بود.

رامی عبدالرحمن رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه در تماسی با خبرگزاری فرانسه گفته است، پس از حمله داعش به شرق کوبانی درگیری های شدیدی میان نیروهای داعش و پیشمرگه های کرد آغاز شد.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، در این درگیری سه تن از پیشمرگه های کرد کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که در این درگیری تعداد زیادی از نیروهای داعش نیز کشته شدند.

طبق این گزارش داعش بعد از ظهر چهارشنبه برای بازپسگیری مناطق از دست داده اش در شرق کوبانی به حمله گسترده ای دست زد. این هجوم با مقاومت کردها و ضربات هوایی نیروهای ائتلاف روبرو شد.