چهارشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۳

شريك كردن تهران در يك ائتلاف عليه داعش يك اشتباه است


افشين علوي عضو كميسيون خارجي شوراي ملي مقاومت ايران است. در مصاحبه با ژورنال دو ديمانش وي به حكم تبرئه عمومي كه در تحقيقات در مورد مجاهدين خلق ايران صادر شد ميپردازد. اين تحقيقات با موج دستگيري گسترده در سال 2003 در حومه پاريس كه بسيار در رسانه ها سرو صدا كرد، شناخته ميشود.

از ژوئن 2003 بدنبال موج دستگيري چشمگير ( نه كمتر از 1300 مأمور پليس بسيج شده بودند) كه عليه ستاد سازمان مجاهدين خلق ايران در اور سور اوآز در منطقه پاريس صورت گرفت ، افشين علوي و حدود 15 تن از مسئولين منجمله پرزيدنت مريم رجوي تحت پيگرد قرار گرفتند. يازده سال بعد همه اتهامات تروريسم و پولشويي و تقلب با حكم منع تعقيب قاضي ترويديك دود شدند. در يك مصاحبه با ژورنال دو ديمانش اين كادر مقاومت ايران «معامله» ميان پاريس و تهران براي سوء استفاده از عدالت را محكوم ميكند و به غرب بابت هر گونه اتحاد با رژيم ملاها در مبارزه با داعش در عراق و سوريه هشدار ميدهد...
س.بيش از 11 سال از رسيدگي براي رسيدن به يك نون ليو، شما خسارتهايي كه سازمانتان متحمل شده است را چگونه ارزيابي ميكنيد؟
ج. با اتهام زدن به اعضاي اصلي ترين اپوزيسيون رژيم. رژيم ملاها يازده سال فرصت كسب كرد، فرصتي كه طي آن به اعدام و شكنجه نزديكان و خانواده هاي ما ادامه داد. هيچوقت نمي توان اين دردها و نگرانيها و قرباني شدنهاي اين سالها را فراموش كرد.
اما بزرگترين خسارت اتهام دروغ زدن و شيطان سازي عليه نيرويي است كه حامل اميد و آينده يك خلق است و جستجو كردن در زباله داني ملاها براي يافتن اتهامات سكت و تروريسم و خلافكار و چسباندن آن به اين نيرو و ربودن يازده سال ارزشمند از حياتش ميباشد. براي اين كار هيچ قيمتي نمي توان گذاشت و هر گز قابل جبران نيست، بخصوص كه قلب و سر اين مقاومت با هدف قرار دادن شخص خانم رجوي را سيبل كرده بودند. تصور كنيد كه انگليسيها در دوران جنگ به ژنرال دو گل اتهام تروريسم ميزدند!
س. به گفته شما اين عمليات قضايي- پليس حاصل يك معامله بين رژيم ملايان و فرانسه بود. منتفعين آن چه كساني بودند؟
ج. اين معامله هدفش جبران خسارتهاي شركتهاي فرانسوي بواسطه حمله آمريكا به عراق از طريق نزديكي كردن با ملاهاي ايران بود. افشاگريهاي مدير تحريريه ژورنال دو ديمانش ژان كلود موريس* كه خود شاهد مستقيم مذاكرات ميان دمينيك دو ويلپن و همتاي ايراني اش در تهران بود در كتابش و همچنين در روزنامه ژورنال دو ديمانش 22 ژوئن 2003 بخودي خود گويا است.
تمايل اين است كه بگوييم كه آنهايي كه بيشترين بهره را بردند شركتهاي بزرگ بودند كه مثل توتال و آلكاتل و رونو و چند تاي ديگر قراردادهاي سود آور به يمن اين معامله بجيب زدند. اين البته محاسبه اي بسيار بد برايشان بود چرا كه بعداً مجبور شدند كه ملاهاي در جستجوي بمب اتمي را تحريم كنند...
س. خانم رجوي اظهار كرده است مجرمين واقعي بايد به سمت عدالت هدايت شوند. آيا اين بدين معني است كه يك شكايت خواهد شد؟ عليه چه كسي؟
كساني كه اين پرونده را ساختند خلافكاران واقعي هستند و شايسته محاكمه ميباشند. ما البته از اين پس نگاهمان به آينده است. اما آيا بايد كساني را كه مبارزه ضد تروريستي را مورد سوء استفاده قرار دادند و آنرا لكه دار كردند و توجه مقامات فرانسه را از مبارزه واقعي عليه تروريستم منحرف كردند، به خيال خود گذاشت؟ در همين دوران است كه افراط گراياني همچون داعش سر برآوردند.
آنچه كه مسلم است اين است كه افكار عمومي فرانسه روزي خواهد دريافت كه با گشايش اين پرونده، بجاي مخالفت با ملاها كه سي و پنج سال است با گروههايي مثل حزب الله و شبه نظاميان اسلام گرا از هر جنس از خاورميانه تا آفريقا، تروريسم را مي پراكنند، عليه كساني كه اتفاقاً آلترناتيو اين آفت هستند سماجت كردند يعني مجاهدين خلق كه حامل پيام اسلام دمكراتيك و بردبار و لائيك هستند كه از قضا ملاهاي بنيادگرا از آن وحشت دارند.
س. آيا شما همچنان به فرانسه اعتماد داريد؟
اين تصميم قاضي ترويديك هر چند بايد ده سال پيش صورت ميگرفت، بازيافتن شرافت دادگستري فرانسه محسوب ميشود. اين حكم منع تعقيب استقلال عمل عدالت را برجسته ميكند بر خلاف رويكرد ژان لويي بروگير كه منافع دولت را اولويت قرار ميداد. تا آنجا كه به فرانسه بر ميگردد ما آن را در چهره همه كساني كه طي اين سالها در كنار ما ايستادند ميبينيم.
حال بايد درس گرفت كه سياست و ديپلماسي و سرويسهاي اطلاعاتي از مسموم شدن توسط رژيم ملاها پرهيز كنند. وقت آن است كه قاطعيت بخرج داده شود و شبكه هاي خاموش مأموران اين رژيم و انجمنهاي جعلي پاسداران در فرانسه و همچنين لابي هاي خطرناك كه در صدد گول زدن افكار عمومي هستند برچيده شود. مردم ايران ميخواهند كه فرانسه در كنار آنها باشد و نه در كنار استبداد مذهبي حاكم.
س. امروز برنامه شوراي ملي مقاومت در رابطه با وقايع بين المللي در رابطه با لطف كردن به ايران در صورتيكه ايران در مبارزه عليه داعش و سوريه درگير شود چيست؟
كساني كه ميخواهند رژيم ايران را به ائتلاف عليه داعش و بربريت آن دعوت كنند يك اشتباه كشنده مرتكب ميشوند. رژيم ملاها يكي از توليد كننده هاي داعش ميباشد و نمي تواند يك حذف كننده آن باشد. ورود شبه نظاميان تحت فرمان تهران، كه به همان اندازه داعش بي رحم هستند، تنها جنگ مذهبي را دامن خواهد زد. بايد هر طور شده ايران ملاها را از صحنه عراق و سوريه كنار زد. ما تلاشهاي خودمان را بكار خواهيم بست كه مانع از افتادن جامعه بين المللي در تله اي كه ملاها تدارك ديده اند بشويم. ايالات متحده بارها در اين ورطه افتاده است وقتي كه رژيم ايران را در قدرت در بغداد سهيم نمود. اين اشتباه بزرگ ريشه بخشي از مسائل كنوني است. جهان بايد بداند كه رژيم ايران از درون تضعيف شده است و در بن بست مذاكرات بر سر هسته اي دست و پا ميزند. منافعش حكم ميكند كه به هرج و مرج دامن بزند.
عدالت، حق مشروع مقاومت ما در مقابل ديكتاتوري و بربريت را به رسميت شناخته است. براي مبارزه با بنيادگرايي ، جهان نياز به متحد شدن با آنتي تز آن كه اسلام حامل پيام برادري ، آزادي و عطوفت و عدالت را ترويج ميكند دارد.
* كتاب اگر تكرار كنيد تكذيب ميكنم .... شيراك ، ساركوزي ، ويلپنت، مارس 2009 ، انتشارات پلون
مصاحبه توسط استفان ژوآني – ژورنال دو ديمانش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر