چهارشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۳

تلاش مذبوحانه رژیم برای فیلتر کردن وایبر



چهارشنبه، 16 مهر ماه 1393 = 08-10 2014

وبلاگ دانشجو: آنطور که از شواهد امر بر می‌آید حکومت دیکتاتوری خامنه ای در روزهای اخیر طی حرکتی هماهنگ و از پیش طراحی شده با مشارکت مستقیم صدا و سیمای ضرغامی به پخش برنامه های تلویزیونی و مقالاتی در جهت منفی سازی اذهان عمومی نسبت به نرم افزار های اجتماعی و به ویژه وایبر در جهت توجیه فیلتر کردن این دست از برنامه ها در آینده نزدیک نموده است.

برای نمونه می‌توان به برنامه "مثلث" که ساعت 20 امروز با موضوع مضرات وایبر و شبکه های اجتماعی از "شبکه خبر" پخش شد و همچنین مقاله ای جانبگیرانه در سایت "جام جم" تحت عنوان "وقتی ادب در وایبر ​گم می‌شود" که امروز در سایت وابسته به صدا و سیما منتشر شده است و همچنین نظرسنجی در سایت خبری "آریا" در این زمینه اشاره نمود.
رییس سازمان فناوری و اطلاعات قوه قضائیه ضمن انتقاد از دولت روحانی در برنامه تلویزیونی "مثلث" به دلیل عدم تشکیل جلسات "شورای عالی فضای مجازی" بار دیگر وجود اختلاف در این زمینه را عیان نمود. در ضمن خاطر نشان می‌شود که چندی پیش شاهد بودیم که برادران بسیجی با هدف به دست آوردن بهانه برای مسدود سازی وایبر اقدام به پخش مطالبی در ارتباط با خمینی در سطح این شبکه نمودند و از سوی دیگر رژیم سعی می‌کند برای حذف این برنامه ها، آنها را به نوعی با سرویس های جاسوسی مرتبط کند.
گویا رژیم هنوز درک نکرده است که این نرم افزارها آنقدر متنوع و پر تعداد هستند که نمی‌تواند همه آنها را فیلتر کند به علاوه تکنولوژی های عبور از فیلترینگ مختص تلفن های همراه بسیار پیشرفته شده اند ولی هدف رژیم در حال حاضر فیلتر کردن وایبر است و از تجربه فیلتر کردن برنامه "ویچت" و شبکه هایی نظیر فیسبوک و توییتر درس نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر