یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳

ارتش آزاد سوريه نيز در كنار كردها در كوباني مي‌جنگد


    surieh e72a9
«...شما شاهد چه چيزي بوده‌ايد؟
آروا ديمن، خبرنگار از مرز تركيه و سوريه: تمام مدت صبح صداي درگيري و انفجار مي‌آمد و جتهاي جنگنده بار ديگر در بالاي سر پرواز مي‌كردند اما عليرغم حملات هوايي، داعش هم‌چنان به تسخير مناطقي در كوباني ادامه مي‌دهد.
نيروهاي كردي هم‌چنان درخواست خود براي تسليحات و مهمات بيشتر را تكرار مي‌كنند. ما هم‌چنين با يك فرمانده ارتش آزاد سوريه صحبت كرديم، همان عربهايي كه در كنار كردها مي‌جنگند. او گفت به اين علت ما در كنار كردها مي‌جنگيم كه در جنگ با داعش تجربه‌داريم. اما او نيز گفت كه ما تسليحات كافي براي شكست دادن اين سازمان تروريستي نداريم.
از سوي ديگر، در امتداد اين مرز و در هر دو طرف آن، با خشم و نااميدي روزافزوني مواجه هستيم...
...درست در نزديكي كوباني، يك موضع داعش بر روي تپه اي، به‌وضوح قابل رويت است. اين موضع در ديد ارتش تركيه مي‌باشد. دو جنگجوي داعش ديگر واردمي‌شوند. يكي از آنها ظاهراً تلفني، در حال صحبت است و به آسمان اشاره مي‌كند. اينها هواپيماهاي ائتلاف هستند كه بالاي سر مي‌چرخند و طي 48ساعت گذشته، در روشنايي روز به يك سري از اهداف داعش حمله كردند. با اين حال، داعش به پيشروي خود ادامه مي‌دهد...».
تلويزيون سي ان ان 18 مهر 1393 ـ 10 اكتبر 2014
يكي از عواقب احتمالي حملات هوايي در سوريه، متحد شدن جبهه النصره و داعش است «...حملات هوايي به رهبري آمريكا مي‌تواند يك سري عواقب ناخواسته نيز داشته باشند: متحد كردن دوتا از قدرتمندترين گروههاي شورشي در سوريه. فرمانده ارشد جبهه النصره مي گويد كه گروه او و داعش، اكنون داراي يك دشمن مشترك هستند...
خبرنگار: نگراني ‌هايي در اين زمينه وجود دارد اما من فكر نمي‌كنم كه هنوز در آن نقطه باشيم... اين دو گروه طي سال گذشته در سوريه با هم مي‌جنگيده‌اند... گروههاي ديگر وابسته به القاعده در منطقه هستند، مثلاً در آفريقاي شمالي و يمن كه از داعش و النصره مي‌خواهند با هم كنار آمده و در حمله به غرب، همكاري كنند.
مجري: معناي آن براي ارتش آزاد سوريه و ميانه روها چيست؟
خبرنگار: اگر النصره طرف داعش را بگيرد، يك فاجعه براي ارتش آزاد خواهد بود. ارتش آزاد به‌طور تاكتيكي با النصره همكاري مي‌كرده است...».
تلويزيون سي ان ان16 مهر 1393 ـ 8 اكتبر 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر