پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

عزيز الحاج: خمينيست‌ها و اخواني‌ها... بين آمريكا و داعش، «نه به آمريكا!»

دسته: بنيادگرايي منتشر شده در 17 مهر 1393
قرضاوي، رهبر معنوي اخوان و پيروانش نسبت به ائتلاف بين‌المللي عليه داعش به ابتكار ايالات متحده كه به قول قرضاوي مبادي اسلامي در آن وجود ندارد، بدبين و خشمگين هستند. اخوان  المسلمين اردن نيز همين را اعلام كرده است. حتي اخوان المسلمين سوريه در اپوزسيون هم مي گويند كه آن‌ها براي امنيت ملي آمريكا نبايد بجنگند.
گويياكه خطر داعش در وهله اول مردم منطقه را تهديد نمي‌كند تا پس از آن به جهانيان برسد. اما خمينيست‌ها _ از تمامي مليت‌ها و يا سلسه مراتبشان در احزاب و دولتها_ دلايل ديگري هم دارند:
پس از اينكه ايران از آن ائتلاف كنار گذاشته شد و زمزمه‌هاي حمله به اهدافي در داخل سوريه به گوش رسيد. فرماندة سپاه قدس گفت كه آمريكا اگر هواپيماهاي خود را بر فراز آسمان سوريه به پرواز در بياورد پشيمان خواهد شد. و اينجا، سياست‌مدران و حاكمان شيعه عراق از نقش ايران تقدير و تمجيد كردند و آن را -به قول وزير خارجة عراق-«افتخار آميز» دانستند. اما صدري‌ها خودشان تنهايي عليه آنچه كه آنرا تلاش‌هاي اشغالگرانه آمريكا مي‌دانند تظاهرات مي‌كنند؛ با وجود اينكه مي‌دانند، واقعيت اين نيست. يكي از پارلمانترهاي آنها به مهاجمان آمريكايي وعده مرگ مي‌دهد... آيا اين صداي اربابش در تهران و قم نيست؟!!
يك روحاني در كربلا در سخنان خود نسبت به تجاوز به استقلال تصميم‌گيري و اراده عراق هشدار مي‌دهد. انگار نه انگاركه بمباران آمريكا به دعوت رسمي از جانب عراق و در چارچوب قرار داد امنيتي بوده است و گوييا كه دولت عراق در ائتلاف شراكت دارد. هشداري نسبت به يك خطر موهوم و خيالي.
اين در عين حالي كه او و سايرين ناديده مي گيرند كه افسران ايراني نزديك خودشان چه در «زينبيه» و چه در «ابراهيميه» حضور دارند. در پادگان‌هاي آموزش شبه‌نظاميان فرقه‌گرا تحت پوش مبارزه با داعش، ببينند كه نيروهاي قدس و افسران آن در كل پهنه عراق بدون هيچ واهمه مذهبي نسبت به مصادره اراده و تصميم‌گيري عراق، آزادانه تحرك دارند.  و آشكارا اعتراف مي‌كنند كه عراق را يك ايالت ايراني دانسته و اين را يك حقيقت الزامي و محتوم و مطلوب، و به لحاظ ديني و مذهبي حلال و مشروع مي شناسانند.

از استان الانبار هم صداي شيخي به گوش ما مي‌رسد _ به نظر مي‌رسد او از جماعت اخوان المسلمين است_ كه نسبت به ائتلاف بين‌المللي- عربي هشدار مي‌دهد و آمريكا، مصر و عربستان سعودي را به داشتن نيت و طراحي قتل عام سني‌ها در عراق متهم مي‌كند. ما دليل گنجاندن مصر در اين فهرست را نمي‌دانيم مگر كه مقصود اين روحاني از بابت انتقام براي اخوان مسلمين مصر از دولت آن كشور باشد. همچنانكه همين امر شامل اتهام به عربستان سعودي نيز مي شود به دليل قرار گرفتن آنها در كنار مردم مصر و رهبري سيسي، و رو در روي اخوانالمسلمين.
خميني چي‌ها با تمامي دسته‌جات‌شان، از رهبران تا آخوندهاو روشنفكران آنها، بابت كنار گذاشتن ايران [از ائتلاف مبارزه با داعش_ م] و تصميم مورد هدف قرار دادن مواضع داعش در سوريه عصباني هستند. و اين بدان معناست كه آنها به رغم تمام جنايت‌هاي اين شبه دولت جنايتكار در دمشق، خطر داعش و بهره‌برداري از آن را براي هدف‌هاي سياسي‌شان مرجح مي‌دانند. اخوان مسلمين نيز كه امروز به آمريكا اعتمادي ندارند نسبت به آنچه بر سر حاكميت اخوان در مصر آمد خشمگين است. گر چه كه آنها در روزهاي شيرين سابق به دامن آمريكا آويخته بودند و هنگامي هم كه از حاكميت كنار گذاشته شدند، بازهم از عمو سام آمريكاپيوسته كمك مي خواستند تا مردم مصر و سيسي را مورد مؤاخذه قرار دهد؛ بدون اينكه به اين فكر كنند كه آيا آمريكا باارزشهاي اسلامي اهميتي مي‌دهد يا خير.
در عراق امروز هياهوي جديدي از جانب برخي گروه‌هاي اسلام سياسي شيعه ضد ايالات متحده بخاطر سوريه و ايران وجود دارد و اين با وجود نقش مهمي است كه حملات آمريكا در مورد هدف قرار دادن داعش و جلوگيري از گسترش آن ايفا مي‌كند. آنها يك بازي دو گانه‌اي را پيش مي‌برند: استفاده از حملات آمريكا براي متوقف كردن و از بين بردن داعش اما با اين هدف كه شبه‌نظاميان فرقه‌گرا گسترش پيدا كرده و جاي داعش را بگيرند و نفوذ خودشان را در حاكميت و در تمامي عراق گسترش دهند و طبعا همواره اين حركت با اراده و تصميم ايران است. اين شبه‌نظاميان جنايت‌هايي را عليه سني‌ها مرتكب مي‌شوند كه وحشي‌گري و سبعيت آن از جنايت‌هاي داعش كمتر نيست؛ چنانچه در آمرلي و ديالي اتفاق افتاد جايي كه مرداني را ربودند و آنها را كشتند و به صليب كشاندند و جنازه‌ها را روزها آويزان كرده بودند يا آنها را به ماشين‌هاي نظامي بسته و بر زمين مي‌كشيدند و پس از آن سرها را مي‌بريدند. اگر داعشيسم خميني در جنگ با داعشيسم (ابوبكر) البغدادي است، نه به اين دليل كه ضد تروريسم است بلكه به منظور گسترش نفوذ خود و براي اينكه جاي نيروهاي نظامي را گرفته و برنامه پاكسازي ديني را ادامه دهد. بنابراين حملات آمريكا در شرايطي كه آمريكا هراسي وجود دارد و نسبت به آن هشدار داده مي‌شود، براي اينان بد نيست، ضمن آنكه بابت همين حملات مي توان آمريكاييها را به گسترش نابودي و تباهي متهم و چنين تهديدي را رواج داد.
همبستگي ملي: اين نوشته برگردان مقاله اي از نويسنده است كه در سايت ايلاف. مورخ 21سپتامبر2014 منتشر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر