جمعه، مهر ۱۸، ۱۳۹۳

فروش آهن‌پاره ۱۶ جنگنده ایتالیایی به یک شرکت افغان به قیمت ۳۲ هزار دلار!


دیده‌بان آمریکایی هزینه‌های افغانستان در گزارشی اعلام کرده است که ۱۶ هواپیمای جنگنده ایتالیایی به آهن پاره تبدیل و به قیمت ۳۲ هزار دلار به یک شرکت ساختمانی افغان فروخته شده‌اند.
این نهاد آمریکایی می‌گوید ۱۶ هواپیمای جنگنده ایتالیایی که برای نیروی هوایی افغانستان خریداری شده بود به آهن‌پاره تبدیل شده‌اند.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، دیده‌بان آمریکایی هزینه‌های افغانستان از پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پرسیده که چرا بخش بزرگی از ۲۰ فروند هواپیمایی که به مبلغ ۴۸۶ میلیون دلار خریداری شده، از بین رفته است.
دفتر آمریکایی بازرسی کل ویژه برای بازسازی افغانستان، ‌روز پنج‌شنبه ۱۷مهر با انتشار دو نامه‌ای که به وزارت دفاع ایالات متحده نوشته، از وضعیت چهار فروند هواپیمای دیگر پرسیده است.
بر پایه این گزارش، از ۲۰ هواپیمای ایتالیایی که برای افغانستان خریداری شده بود، تنها چهار فروند باقی مانده است که در پایگاهی در آلمان قرار دارند.
این گزارش می‌افزاید که ۱۶ فروند از این هواپیما‌ها سال ۲۰۱۳ در افغانستان به آهن‌پاره تبدیل شده و جمعاً به مبلغ ۳۲ هزار دلار به فروش رسانده شده است.
به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی هواپیماهای یاد شده، ‌پس از ناتوانی جدی در عملیات در افغانستان و همچنین موارد نگهداری و تعمیرات، نامناسب تشخیص داده شده و استفاده از آنها در سال ۲۰۱۳ متوقف شده است.
به گفته بازرس کل ویژه برای بازسازی افغانستان، هواپیماهای ایتالیایی در‌‌ همان سال به مبلغ ۱۲ سنت در هر کیلو به یک شرکت ساختمانی افغان فروخته شده است.
رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر