چهارشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۳

پلیس با الگوی جدید ضد اعتراضات خیابانی آمد+عکس


1393/07/16 - 2014-10-08 - 

پلیس با الگوی جدید ضد اعتراضات خیابانی آمد+عکس
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، صبح امروز یگان ویژه نیروی انتظامی با نمایش تجهیزات و مدل‌های آموزشی، از آمادگی خود برای "کنترل اجتماعات غیر عادی" خبر داد.

فرمانده‌ی این یگان حکومتی، تجهیزات رونمایی‌شده را با اصطلاحات "سدکننده" و "نفوذکننده" توصیف کرد که به گفته‌ی حسن کرمی؛ "با شرایط جامعه و نوع تهدیدها" اضافه شده است.

یگان ویژه، واحدی از نیروی انتظامی است که طبق آیین‌نامه داخلی آن وظیفه‌ی "کنترل اجتماعات، برخورد با اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی را برعهده دارد.

حسن کرمی، فرمانده‌ی این نیروها در ادامه از آمادگی جهت به گفته‌ی وی انتقال تجهیزات و آموزش‌ها به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: "سلاح‌ها در عملیات رزمی و دفاع شهری استفاده می‌شود اما در مرزها هم مأموریت اضافه شده است".

رونمایی و استفاده از این تجهیزات که "مورد توجه مسئولان" حکومتی قرار گرفته، با آموزش فنون رزمی و تاکتیک‌ها همراه بوده است.

پیشتر و در اواسط تیرماه امسال نیز پلیس اسب‌سوار(اسواران) که هدف از "جلوگیری از اغتشاشات خیابانی" عنوان شد، آغاز به کار کرد.

انتشار این گزارش و تصاویر همراه آن در حالی است که طی چند سال اخیر به ویژه بعد از انتخابات ٨٨ خیابان‌ها و امکان عمومی در ایران به محلی برای ابراز وجود و اعتراضات اجتماعی مبدل گشته است.

دکتر آصف بيات، استاد جامعه شناسی و مطالعات خاورميانه در دانشگاه ايلينويز آمريکا گفته که حرکات خیابانی ـ موقتی و خودانگیخته ـ در نتیجه نبود احزاب سیاسی و اجرای سیاست‌های سرکوبگران توسط حاکمیت روی می‌دهد.

وی به رادیو فردا گفته است:" خيابان تنها يک مکان برای ابراز نظر نيست، بلکه محلی برای ابراز هويت است و  اين هويت جديد پايه همبستگی را تشکیل می‌دهد.
22520.jpg
22521.jpg
22522.jpg
22523.jpg
22524.jpg
22525.jpg
22526.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر