پنج شهروند افغانستان  درجنگ سوریه  شرکت کرده بودند، کشته و اجساد آنها به کشور ایران به خاک سپرده شده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه 12 اکتبر 2014 با انتشار گزارشی نوشت،  که این پنج شهروند افغان درجریان جنگ سوریه کشته شدند و اجساد آنها در شهر "قم" ایران دفن شد.


این خبرگزاری آمریکایی به نقل از رسانه های ایرانی نوشته است که تاکنون درمورد چگونگی کشته شدن این پنج شهروند افغانی و دفن آنها درخاک ایران جزئیات بیشترانتشار نیافته و مقام های ایرانی هم تاکنون دراین زمینه چیزی نگفته اند.

افغان ها با پاداشی 500 دلاری به جنگ سوریه فرستاده می شوند


خبر کشته شدن پنج شهروند افغانستان درجنگ سوریه درشرایطی نشر شده است که العربیه .نت فارسی بتاریخ 15 مه 2014 به نقل از روزنامه آمریکایی وال ستریت ژورنال، درگزارشی از استخدام افغان ها در ایران برای جنگ سوریه خبر داد.

این روزنامه به نقل از مقامات افغان و غربی نوشت که ایران در مقابل این خدمت ، پاداشی معادل 500 دلار در ماه و اجازه اقامت در ایران را به این افراد می دهد.

این روزنامه به نقل از یک مقام غربی در ایران نوشت که استخدام افغانها بخشی از استراتژی اعزام پیاده نظام به جبهه جنگ سوریه است.

درهمین حال، مقام‌های افغان نیز به این قضیه واکنش بسیار شدید نشان داد و گفته بودند که هیچ‌کشوری حق ندارد ‌از مجبوریت پناه‌جویان افغان در خاکش سوء استفاده کند و آنان را برای رسیدن به اهدافش‌ وسیله قرار دهد.