پنجشنبه، مهر ۱۰، ۱۳۹۳

فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی: بسیج سنیهای عراق علیه داعش عملی است

6:02:39 AM 1393/7/10
ژنرال جان آلن فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی
ژنرال جان آلن فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی
ژنرال جان آلن فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی در یک مصاحبه اختصاصی با تلویزیون سی.ان.ان تصریح کرد بسیج نیروهای سنی عراق علیه داعش عملی است.

سی.ان.ان که بخشهایی از سرخط این مصاحبه را تبلیغ می‌کرد، گفت: فرانسه اکنون تعهد خود را نسبت به ائتلاف ضدداعش با افزودن سه هواپیما و یک کشتی جنگی افزایش می‌دهد که این خبر خوبی برای ژنرال آمریکا جان آلن می‌باشد. وی که فرمانده سابق در افغانستان می‌باشد توسط رئیس‌جمهور اوباما برای هماهنگی حملات ائتلاف علیه داعش انتخاب شده است.

ژنرال الن در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بخش جهان ما الیس بابوت داشته است.

الیس بابوت خبرنگار سی.ان.ان: این اولین مصاحبه از زمانی است که ژنرال آلن در این موضع قرار گرفته است. وی مسئولیت هماهنگی اقدامات ائتلاف را برعهده دارد. روشن است که اکثر آن به آموزش اپوزیسیون سوریه اختصاص خواهد داشت که مطمئن شوند آنها بتوانند نیروهای در صحنه بوده و از حملات هوایی آمریکا استفاده کنند. او در مورد چالشهای سنگینی که آمریکا و شرکایش در پیش دارند صحبت کرد تا که ارتش آزادی سوریه را به یک نیروی قابل اتکا تبدیل کند.

ژنرال آلن گفت: درکوتاه مدت ما به حمایت از عملیاتی جاری ارتش آزادی ادامه می‌دهیم، ولی در درازمدت قصدمان ساختن یک نیروی مجرب است.

خبرنگار سی.ان.ان: این کار زمان زیادی می‌برد؟
ژنرال آلن: بله این‌طور است و ما این را گفته‌ایم بله زمان می‌برد، در واقع ممکن است سالیان بطول بیانجامد، لذا باید آنچه را که انتظار می‌رود به اجرا گذاریم، ولی پروسه به اجرا گذاردن آن، در حال حاضر در جریان است، ایده تعیین کمپهای آموزشی، شروع جمع‌آوری نفرات سوری که قرار است به آن کمپ‌ها بروند، اطمینان یافتن از این‌که ما ترکیب مناسبی از مربیان را فراهم کنیم کسانی که بتوانند رزمندگان قابل اتکا و توانمندی در صحنه را آماده کنند.

خبرنگار سی.ان.ان گفت: به‌خاطر داشته باشید ژنرال جان آلن کسی است که نیروهای بیداری سنیها را در عراق در2007 فرماندهی کرد و عشایر سنی را علیه القاعده برگرداند، او می‌گوید فکر می‌کند می‌تواند این کار را دوباره انجام دهد و آن عشایر سنی را علیه داعش بسیج کند. وی می‌گوید این کار عملی است و سنیها علیه داعش وارد عمل می‌شوند. آمریکا تلاش خواهد کرد که نیروهای عراقی را نیز آموزش دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر