یکشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۳

جولان پهپادهای سپاه بر فراز آسمان شرق و غرب ایران

یکشنبه, 13 مهر 1393 12:52
پهباد سپاهد
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 13 مهر 93: به نقل از ايران بريفينگ : سپاه پاسداران با صرف هزینه‌های بی حد و مرز در تلاش است تا از طرق مختلف مرزهای زمینی و هوایی کشور را تحت کنترل خود داشته باشد.
در چند هفته اخیر با توجه به حضور مستمر نیروهای کورد (پیشمرگ‌) مخالف حکومت جمهوری اسلامی در منطقه غرب ایران و به وقوع پیوستن درگیری‌های مسلحانه این نیروها با سپاه پاسداران که موجب کشته و مجروح شدن شمار زیادی از نیروها و فرماندهان سپاه پاسداران گشته است و نیز با توجه به فشارهای متعدد گروه‌های چریکی به نیروهای سپاه در منطقه شرق کشور، هم اکنون سپاه پاسداران به منظور کنترل کردن شرایط منطقه و سرکوب این مبارزات حق طلبانه اقدام به پرواز درآوردن پهپادهای (هواپیمای بدون سرنشین) خود در طول شبانه روز بر فراز آسمان این مناطق نموده است.

خبرگزاری ”فارس” در اين باره چنين ميگويد: “سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درخصوص استفاده این نیرو از هواپیماهای بدون سرنشین در حراست از مرزها اظهار داشت: پهپادهای نیروی زمینی سپاه در شمال غرب و جنوب شرق و غرب کشور ماموریت‌های شبانه‌روزی انجام می‌دهند.

پاکپور همچنین از ساخت یک پهپاد رزمی جدید در نیروی زمینی سپاه خبر داد و گفت: سازمان جهاد خودکفایی “نزسا” در حال ساخت یک پهپاد رزمی است که تست‌های آن انجام شده و کم‌ کم به پایان کار خود می‌رسد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: این پهپاد رزمی مجهز به RPG بدون آتش عقبه است، زیرا آتش عقبه RPG یک مشکل برای پهپادها بود که خوشبختانه این مشکل رفع شده است.“

سپاه پاسداران در طول تاریخ پیدایش خود تا به اکنون، همواره در حال کشتار مردمان مناطق مرزی کشور بوده است. این کشتار و سرکوب‌ها در مقابل مطالبات مردمی و سیاسی بوده‌ است که احزاب کرد مخالف حکومت در مناطق غرب کشور رهبری آنها را بر عهده داشته‌اند و سپاه پاسداران برای کنترل و انهدام آن همواره در تلاش وتکاپو بوده است.

این شیوه عملکرد  در مناطق شرق  کشور و در مواجهه با گروه‌های مخالف حکومت جمهوری اسلامی نیز کماکان سیر صعودی داشته و سپاه پاسداران پاسداران به منظور سرکوب مطالبات سیاسی اجتماعی  ساکنان این مناطق از هیچ ابزاری برای سرکوب و کشتار فروگذار نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر