یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳

کمکهای یک پزشک میهن‌پرست سوری به مردم جنگ‌زده سوریه

2:26:18 PM 1393/7/20
ندا یک پزشک میهن پرست سوریه
ندا یک پزشک میهن پرست سوریه
به همت یک زن انقلابی سوری، اولین مرکز درمانی اختصاصی برای زنان در منطقه محاصره شده غوطه شرقی در حومه دمشق راه‌اندازی شد:
تلویزیون اورینت:
ندا یک پزشک میهن‌پرست سوریه، توانسته بعد از تلاشهای شبانه روزی خود، مرکزدرمانی را در منطقه محاصره شده غوطه شرقی افتتاح کند که علاوه بر رسیدگی به آسیب دیدگان و درمان مجروحان جوابگوی نیازهای زنان این منطقه نیز باشد.
دکترندا: من صبح ساعت 8 به عیادت زنانی که برای ویزیت وقت گرفته بودند رفتم، کارم ظهر تمام شد و از مرکز آزمایش پزشکی خارج شدم، بعد از آن به منزل مراجعه کردم و الآن هم مجدداً برای دو ساعت ویزت زنان را ادامه می‌دهم و از آنجا برای عیادت دیگر مجروحان در بیمارستان می‌روم.
ندا ابتدا در مراکز درمانی نظامی اسد مشغول کار بود، او در ابتدای شکل‌گیری انقلاب برای مداوای نیروهای اسد به یکی از مراکز درمانی در دمشق منتقل شد.
ندا: در شروع انقلاب نفرات زیادی از افسران اسد جدا شدند، در آن موقع من هم در محله زبدانی از کارم کنار کشیدم و برای کمک به مجروحانی که در تظاهراتها مورد اصابت قرار می‌گرفتند اقدام کردم، بعد از آنجا به منطقه کفر سوسه رفتم در آنجا هم مدتی به مداوای مجروحان پرداختم.
در شهری که دائماً مورد هجوم و تعرض قرار دارد، ندا نیز مانند دیگر انقلابیون نمی‌توانست خواب راحت داشته باشد.
ندا: یکبار می‌خواستم از ساختمانی حوالی اتوبان خارج بشوم که آنجا یک تک تیرانداز به ما شلیک می‌کرد و برای من راهی نبود به جز این‌که سینه خیز بروم و من به‌حالت سینه خیز مسافت زیادی را طی کردم و در این حین زخمی شدم و زانو یم خونریزی کرد.
ندا برای این‌که بتواند به مردمش بیشترین خدمت را انجام دهد، به ترکیه سفر کرد تا داروهای مورد نیاز را برای ساکنان آن موقع شهر حمص و دیگر شهرهایی که تمرکز درگیریها در آنها بود تهیه کند.
او الآن با فراهم کردن امکاناتی که در شرایط محاصره کنونی کار بسیار دشواری است، به زنان مناطق آزاد شده در غوطه شرقی بیشترین خدمت و رسیدگی را می‌کند.
ندا: این مرکز اولین مکانی است که به زنان اختصاص دارد، البته ما در ابتدا با مشکلاتی برای کمک به خانواده‌ها مواجه بودیم، اما کم کم توانستیم بر آنها غلبه کنیم، هم‌اکنون می‌توانیم به تعداد بیشتری از مراجه کنندگان به این مرکز جواب دهیم.
غوطه شرقی، در زیر شدیدترین بمبارانها و محاصره طولانی‌مدت قرار دارد، اما به لطف و کمک انقلابیونی مانند ندا، جریان زندگی در این شهر ادامه دارد و رژیم اسد با هیچ وسیله‌یی نمی‌توانند بر عزم ساکنان آن که بغیر از سرنگونی دیکتاتور به چیز دیگری رضایت نمی‌دهند، خللی ایجاد کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر