چهارشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۳

جزئیات تازه‌ای از انفجار در منطقه نظامی پارچین

جزئیات تازه‌ای از انفجار در منطقه نظامی پارچین
دیگربان – انفجار در بخش «شمال‌ شرقی» منطقه نظامی «پارچین» دو روز پس از ورود هیاتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران رخ داده و از شرکتی به نام «حمنا» به عنوان مسئول اصلی این انفجار نام برده می‌شود.
این انفجار شامگاه یک‌شنبه (۱۳ مهر) در این سایت نظامی رخ داد که منجر به مرگ دست‌کم دو نفر شد.
سازمان صنایع دفاع وقوع این حادثه را تائید و اعلام کرده علت اصلی آن «آتش‌سوزی» ناشی از حمل و نقل مواد منفجره بوده است.

برخی مراکز تحقیقات نظامی آمریکا و فرانسه هم با بررسی تصاویر ماهواره‌ای از منطقه نظامی «پارچین» اعلام کرده‌اند بر اثر این انفجار شش ساختمان متعلق به این تاسیسات نابود شده است.
براساس گزارش منابع خارجی این تیم با درخواست بازدید از منطقه «پارچین» به ایران سفر کرده که تاکنون خبری درباره پاسخ مقام‌های جمهوری اسلامی به این درخواست منتشر نشده است.این انفجار دو روز پس از ورود یک تیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران برای انجام مذاکره با مقام‌های جمهوری اسلامی رخ داده است.
تحقیقات سایت دیگربان نشان می‌دهد سهل‌‌انگاری شرکت تعاونی حمل و نقل مواد ناریه ایرانیان «حمنا» که مسئولیت حمل و نقل مواد منفجره در «پارچین» را بر عهده دارد٬ می‌تواند یکی از علت‌های این انفجار باشد.
شرکت «حمنا» نخستین شرکت «خصوصی» حمل و نقل مواد منفجره در ایران است که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.
مجوز فعالیت این شرکت از سوی شورای امنیت کشور٬ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان حفاظت اطلاعات ارتش صادر شده است.
اعضای هیات مدیره این شرکت را محمدرضا رمضانپور٬ بهزاد احمدزاده٬ مصطفی گل محمدی٬ مهدی آقاعابدی و علی عسگر سلطان محمدی تشکیل می‌دهند.
این شرکت در حال حاضر در «پارچین»٬ تهران٬ زرین‌شهر {در استان اصفهان} و شیراز دارای دفتر است.
http://khabar1.com/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر