جمعه، آبان ۰۲، ۱۳۹۳

۴ساعت تأخیر عمدی مأموران عراقی در انتقال یک بیمار ایسکمی قلبی در لیبرتی به بیمارستان

7:58:37 AM 1393/8/2
لیبرتی
لیبرتی


تأخیر سیستماتیک در انتقال بیماران که هدفش زجرکش کردن آنان است، یک اقدام مجرمانه است و مسؤلان آن باید محاکمه و مجازات شوند.

روز چهارشنبه 30مهرماه (22اکتبر 2014)، مأموران عراقی در یک اقدام ضدانسانی، انتقال خانم زهرا ربیعی یک بیمار فوق‌العاده اورژانس به بیمارستان را 4ساعت به تأخیر انداختند . این در حالیست که بیمار دچار ایسکمی قلبی شده بود و هر لحظه تأخیر در انتقال او به بیمارستان می‌توانست به قیمت از دست دادن جانش تمام شود. او ساعت 1000صبح به‌صورت اورژانس به کلینیک عراقی داخل کمپ منتقل شد و پزشکان عراقی پس از گرفتن نوار قلبی و تشخیص ایسکمی قلبی گفتند سریعاً باید به بیمارستان بغداد منتقل شود. در حالی‌که آمبولانس آماده بود اما هنگام خروج بیمار از کمپ مأموران عراقی گفتند مترجم و پرستار بیمار باید تعویض شود و پس از تعویض مترجم مجدداً مأموران عراقی مانع از رفتن بیمار شده و مجدداً خواستار تعویض مترجم شدند و در نهایت پس از سه بار تعویض مترجم، بیمار با 4ساعت تأخیر کمپ را ترک کرد.

کارشکنی و تأخیر عمدی در انتقال بیماران به بیمارستان، که به یک روال عادی و روتین تبدیل شده است و هدفی جز زجرکش کردن بیماران و شکنجه روانی سایر ساکنان ندارد، یک اقدام مجرمانه است و آمران و عاملان آن باید محاکمه و مجازات شوند.

سیاست محاصره پزشکی ساکنان که تا کنون به جان باختن 21تن تمام شده است، به‌دستور رژیم ایران و توسط فالح فیاض مشاور امنیت ملی مالکی به اجرا درمی‌آید. مقاومت ایران با یادآوری مسئولیت مستقیم آمریکا و ملل‌متحد در مقابل امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی خواستار اقدام فوری برای پایان دادن به این محاصره جنایتکارانه و تأمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول آبان 1393 (23اکتبر 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر