دوشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۳

رشد بیکاری و تشدید آمار خودکشی درایران


کارشناسان هشدار دادند: طی دو دهه‌ اخیر، fdyysمعضل بیکاری با افزایش نرخ خودکشی رابطه‌ تنگاتنگی پیدا کرده‌ است.

کارشناسان سال‌ها روی‌ارتباط بین بیکاری و نرخ خودکشی‌‌مطالعاتی را انجام داده‌اند که بررسی‌های اخیر رابطه‌ نزدیک این دو متغیر را تایید کرده است. هرچند متخصصان عمدتا بیماری‌ روانی را عامل اصلی درتصمیم فرد برای خودکشی دخیل می‌دانند اما مطالعات نشان می‌دهد بیکاری از فاکتورهایی است که درکنارعوامل دیگر در ترغیب و مصمم کردن فرد برای اقدام به خودکشی بسیار موثر است.
به گزارش هافینگتن‌پست،«رابرت دفینا» و«لنس هانون» از دانشگاه«ویلانوا» درآمریکا دریک طرح تحقیقی رابطه‌ میان بیکاری و نرخ خودکشی را سنجیدند. براساس این بررسی، بیکاری و کاهش امنیت اقتصادی در تشدید گرایش به خودکشی نقش تعیین کننده دارد. در واقع این بررسی نشان داد عوامل مختلف اقتصادی درتأثیرگذاری بیکاری برمیزان خودکشی دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به رکود اقتصادی، تغییر سیاست‌های رفاهی، اقتصادی و اشتغال و موضوع امنیت شغلی اشاره کرد.
علاوه براین درکنار تاثیر چشم‌گیر برخورداری از امنیت اقتصادی درکاهش نرخ خودکشی، سلامت و امنیت اجتماعی نیز نقش مهمی دراین زمینه به ویژه درکشورهای پیشرفته ایفا می‌کند. بر اساس‌مطالعه‌ای که درسال ۲۰۱۱ میلادی ازسوی مرکزکنترل و پیشگیری‌امراض‌آمریکا(CDC) انجام‌شد دراین سال نرخ‌بیکاری به دنبال شرایط بداقتصادی به شدت‌افزایش یافت. بنابرگزارش این مرکز، خودکشی یکی از۱۰ عامل مرگ و میر در ایالات متحده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر