سه‌شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۳

در جست‌وجوی دانشجویان ناپدیدشده مکزیکی، اجساد بیشتری کشف شد

گروهی از شهروندان در جریان تظاهراتی تصاویر دانشجویان ناپدید‌شده را در دست دارند
گروهی از شهروندان در جریان تظاهراتی تصاویر دانشجویان ناپدید‌شده را در دست دارند

پس از ناپدید شدن دانشجویان مکزیکی یک گور دست‌جمعی پیدا شد

پس از آنکه خشونت‌های هفته گذشته در شهری در مکزیک به ناپدید شدن ۴۳ دانشجو انجامید، یک گور دست‌جمعی پیدا شده است. یک مقام محلی گفته است قربانیان «به طور وحشیانه‌ای قتل‌عام» شده‌اند.
مقام‌های مکزیکی در جست‌وجوی ۴۳ دانشجوی آن کشور که در جریان اعتراضاتی در شهر ایگوالا ناپدید شدند، اجساد دیگری را در منطقه‌ای تازه کشف کرده‌‌اند. 
پلیس مکزیک در حال تحقیق در مورد باقی‌مانده اجساد تازه کشف‌شده است تا دریابد که آیا آنها به دانشجویان ناپدیدشده ارتباط دارند یا نه.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول یک مقام رسمی که نامش فاش نشده نقل کرده محل جدید در پی اعترافات چهار تن از بازداشت‌شدگان ماجرای ناپدید شدن دانشجویان، طی روز دوشنبه ۵ آبان، پیدا شده است.
این محل در ۱۷ کیلومتری جایی قرار دارد که ده‌ها دانشجوی ناپدیدشده مکزیکی، آخرین بار در آن دیده شدند.
دوازدهم مهر ماه، مقام‌های مکزیکی یک گور دست‌جمعی در حاشیه شهر ایگوالا در ایالت گه‌ره‌رو پیدا کردند که طی عملیات برای یافتن این دانشجویان کشف شد.
یک هفته قبل از آن در پی رشته اعتراض‌ها و درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و گروهی از دانشجویان کالجی شش نفر کشته و ۴۳ دانشجو ناپدید شدند.
ماجرای ناپدیدن شدن ۴۳ دانشجوی کالج ایگوالا اعتراضاتی را در مکزیک سبب شده است
ماجرای ناپدیدن شدن ۴۳ دانشجوی کالج ایگوالا اعتراضاتی را در مکزیک سبب شده است
در ایالت جنوبی گه‌ره‌رو، خشونت تازگی ندارد، و فقر، نارضایتی اجتماعی، رقابت‌های درون‌گروهی قاچاقچیان بارها به درگیری‌هایی مرگبار انجامیده است.
بنا بر گزارش‌ها، کالجی که دانشجویان آن ناپدید شده‌اند نیز بارها صحنه اعتراضاتی رادیکال بوده که به درگیری‌های مسلحانه انجامیده است.
خوزه موریو کارام، نماینده مدعی‌العموم، بازداشت چهار نفر دیگر در ارتباط با این پرونده را تائید کرده، اما جزئیات بیشتری در کنفرانس خبری خود ارائه نداده است.
در مجموع ۵۶ نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند.
به گفته آقای کارام برخی از بازداشت‌شدگان ممکن است اعضای «گه‌ره‌رو ئونیدوس» (یکی از کارتل‌های مواد مخدر) باشند. این کارتل متهم است که در ماجرای ناپدید شدن ۴۳ نفر، پس از حمله پلیس به دانشجویان، دست دارد.
کارتل «گه‌ره‌رو ئونیدوس» در رقابت با کارتل بزرگ و گسترده «لا فامیلیا» قرار دارد.
دو نفر از بازداشت‌شدگان گفته‌اند، گروه بزرگی از افراد را روز ۲۶ سپتامبر، روز ناپدید شدن دانشجویان، دریافت کرده‌اند.
حمله پلیس به دانشجویان به دستور شهردار شهر انجام شده بود که خود، همراه همسرش و رئیس پلیس شهر اکنون در بازداشت به سر می‌برند.
به گفته نماینده مدعی‌العموم مکزیک، پلیس محلی دانشجویان را به یک پاسگاه برده و بعد به شهرک کوکولا. سپس آنها داخل کامیونی، ظاهرا همچنان زنده، به منطقه‌ای در حاشیه ایگوالا منتقل شده‌اند.
کوکولا، خود جایی‌ست که یک سال پیش، در پی حمله خانه به خانه افرادی مسلح، شماری تا ۱۷ نفر -به گفته ساکنان شهرک- ناپدید شدند.
خبرگزاری فرانسه از برخی ساکنان این شهرک نقل کرده که گروهی از آنها هرگز گزارشی از ناپدید شدن بستگان خود به پلیس ندادند، چرا که «به دلیل فساد» از خود نیروهای پلیس در هراس بوده‌اند.
افراد ناپدید شده هنوز پیدا نشده‌اند.
از سال ۲۰۰۶ میلادی، از آغاز نبردهای ارتش مکزیک با کارتل‌های مواد مخدر، نزدیک به ۲۲ هزار نفر در مکزیک ناپدید شده‌اند. در مواردی پس از ناپدید شدن افراد گورهای دست جمعی یافت شده است.
radio farda
 
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ تهران ۱۳:۱۵ - ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر