پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

ریحانه جباری: من زنده‌ام و حالم خوب است


چهارشنبه, ۱۶ام مهر, ۱۳۹۳  
251967_560
تیم خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام: طبق آخرین گزارش رسیده در فضای مجازی اخباری مبنی بر اعدام ریحانه منتشرشده است و در ایران وسیعا این خبر از طریق وایبر پخش‌شده است. این در حالی است که در روزهای اخیر چندین بار اخبار کذب مبنی بر اعدام ریحانه در فضای مجازی پخش شد.

شعله پاکروان مادر ریحانه می‌گوید: «ریحانه زنده است و امروز چندین بار کوتاه با او صحبت کرده‌ام و حالش خوب است» در همان حال ریحانه جباری از زندان می‌گوید: «پخش شایعه اعدام من برای انحراف افکار عمومی است و این تلاش برای این است که اگر بخواهند روزی من را برای اجرای حکم ببرند دیگر برای مردم عادی شده باشد و مردم عکس‌العمل نشان ندهند. من زنده هستم و حالم خوب است. »
فاطی محمدی از دوستان نزدیک شعله پاکروان در صفحه فیس‌بوکی خود می‌نویسد: «نگران شایعات پخش‌شده دال بر اعدام ریحانه و دستگیری خانواده‌اش همراه با عکس‌های غیرواقعی از سوی گروه‌های وایبر ی و سایبری توسط پیچ های غیررسمی انجمن‌های معلوم  الحال، نباشید. امیدواریم که به‌زودی خبرهای خوب در مورد بخشش و عفو را بشنویم و ریحانه به آغوش خانواده و مادر بازگردد. »
همچنین  مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی روز دوشنبه این هفته اعلام کرد برای «تعیین وضعیت» پرونده ریحانه جباری، زندانی محکوم‌ به اعدام ۱۰ روز مهلت داده‌شده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا،  مصطفی پورمحمدی روز ۱۴ مهر گفت: «تلاش‌ها در پرونده ریحانه جباری ادامه دارد.» همچنین سه‌شنبه خبرگزاری مهر در گزارشی اظهار کرده است: «مهلت ۱۰ روزه برای تعیین وضعیت ریحانه، چهارشنبه ۱۶ مهرماه به پایان می‌رسد. »
کمیته بین‌المللی علیه اعدام
۸ اکتبر2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر