سه‌شنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۳

اولین گامها برای وارد شدن به غرب دمشق توسط رزمندگان سوریه



8:34:55 PM 1393/7/29
رزمندگان  سوریه
رزمندگان سوریه
تلویزیون الجزیره:
رزمندگان سوریه برای وارد شدن به غرب دمشق از قنطیره و درعا، اولین گامها را برداشتند.
رزمندگان طی روزهای اخیر توانستند اولین قدمها را برای اجرایی کردن طرح سراسری خود به‌منظور رسیدن به غوطه غربی در حومه دمشق از طریق استانهای درعا و قنیطره بردارند. این، نزدیکترین راه برای پایان دادن به 4سال محاصره غرب دمشق است.

گزارشگر الجزیره توانسته است خود را به این منطقه برساند:
رزمندگان سوریه تعدادی از جاده‌های منتهی به غوطه غربی در حومه دمشق را باز کردند.

آنان می‌دانند برای وارد شدن به این منطقه بایستی خود را آماده خطرات زیادی بکنند. زیرا در این منطقه نیروهای زیادی از دشمن مستقر هستند. آنها علاوه بر داشتن پایگاههای مختلف از ساختمانهای اطراف نیز به‌عنوان پایگاه استفاده می‌کنند. در حال حاضر حتی غیرنظامیان نیز نمی‌توانند در این مناطق آزادانه رفت و آمد داشته باشند. رژیم اسد سعی دارد خطوط دفاعی این منطقه را از همان ابتدای مسیر محکم کند در همین رابطه سه پایگاه نظامی مهم در وردی قنیطره به دمشق وجود دارد که تا بلندیهای شرق و غرب بر منطقه تسلط دارند. ضمن این‌که تیپ 4نیروهای اسد در منطقه معظمیه و اطراف آن مستقر است.

یک رزمنده: مجاهدین توانستند به نقاط مهمی از غرب دمشق دست پیدا کنند. رژیم اسد یک منطقه حفاظت‌شده نظامی ایجاد کرده تا راه رسیدن ما را به دمشق سد کند. تیپ چهارم از مهمترین نیروها اسد در این منطقه مستقر است. اما به اذن خدا ما به سمت پایتخت حرکت خواهیم کرد.

رزمندگان توانسته‌اند تا کنون چند منطقه واقع در غرب دمشق را تسخیر کنند. خان شیخ و شهر بیت الجن که از شهرهای مرزی با لبنان است، از جمله این مناطق است.

هم‌اکنون رزمندگان به‌طور روزانه از داخل دمشق و در مناطق داریا و معظمیه نیز به نیروهای اسد فشار وارد می‌کنند

رژیم اسد برای از دست ندادن پایتخت روزهاست به بمباران مواضع استراتژیکی که در دست رزمندگان است ادامه می‌دهد. دشمن همچنین مناطق مسکونی را در این مسیر بمباران می‌کند تا به خیال خود مانع از پیشروی رزمندگان شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر