پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

روزنامه لبنانی: چه کسی در دمشق حکومت می کند؟

پنجشنبه، 17 مهر ماه 1393 = 09-10 2014

لوریان لوژور/روزآنلاین: رهبر "حزب نیروهای لبنانی"، در مصاحبه با روزنامه سعودی "الیوم" خاطرنشان کرد که "هیچ گونه اشتباه تاکتیکی یا استراتژیکی از سوی حزب الله در مداخله اش در جنگ سوریه انجام نشده، ولی یک اشتباه تاریخی صورت گرفته که برای سال ها بر جمیع شیعیان تأثیرگذار خواهد بود".
سمیر جعجع در همین راستا گفت که "حکومت سوریه دیگر نمی تواند بدون رژیم ایران به بقای خود ادامه دهد".
رهبر حزب نیروهای لبنانی براین نکته تأکید کرد که "حکومت سوریه عملاً دیگر وجود ندارد. اکنون این حکومت صرفاً یک دژ رژیم ایران
در خاک سوریه است؛ نه کمتر و نه بیشتر." این درحالی است که در شرایط کنونی، "قیومیت سوریه در لبنان از این پس با قیومیت رژیم ایران جایگزین شده و این جایگزینی توسط حزب الله انجام می شود".
سمیر جعجع در ادامه افزود: "اکنون تروریسم در لبنان نیز ظهور پیدا کرده و این به دلیل مشارکت حزب الله در نبردهای سوریه است و اینکه کنترلی روی مرزهای لبنان و سوریه وجود ندارد."
رهبر "حزب نیروهای لبنانی" در مورد جامعه مسیحیان نیز گفت: "آنچه برای مسیحیان سوریه و عراق مفید واقع می شود این است که در این کشورها حکومتی تکثرگرا، دموکراتیک و آزاد برقرار شود. این پیام سیاسی ماست. منفعت مسیحیان در ایجاد ارتباط با حکومت های دیکتاتوری که دیر یا زود ازبین می روند نیست." 
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر